Kilauan Mataku

Akhirnya Sebuah Permulaan..

Perlawanan yang sungguh mendebarkan & mengujakan penonton2..
permulaan game yang baik aku pamerkan dengan semgat baru coz hampir 2 tahun xberaksi..ermm..

game 1- aku main separuh masa pertama je dan mase ni tengah leading 3-0...
separuh mase kedua aku xtahan n terpaksa keluar coz tetiba sakit pale..
membe xbagi tp aku yakin bleh menang coz dah leading jauh..lalu aku terus keluar pergi toilet jap..tiada tambahan jarigan lepas tu..ampeshh tol coz semua men defend je..ye ar striker keluar..ahaha..


membe2 tengah warm up sebelum main... masing2 semua xcukup tido coz ramai bau balik dari kampung malam tu..


game 2 - aku bermain dengan penuh semgt & stamina yang mantap.. dah leading 2-0..
tapi ntah kenapa ar keeper lepas bola mudah sangat.. hingga seri 2-2.. kecewa tul aku...

game kedua dimana membe2 aku ngk je aku mengkucar-kacirkan pihak lawan..huhu...



game ke -3 - game yang penuh kontroversi & penentu...team aku memerlukan seri je utk layak ke pusingan kedua..tapi nasib xmenyelebahi coz keeper sekali lagi jadi problem..ntah cane ar bola dari corner bleh gol..adeeii..
3 kali berturut2 plak tu dari tepi.. semua anggle dah tutup tapi ntah keeper tangkap lucut saje bola..erm..

xpe ar xde rezeki... redha je ar.. ye ar nak masuk tonemen punya pasal terpaksa aku amik keeper padang bola..dari dulu hingga skg susah tol aku nak cari keeper futsal yg betul2 berani..setakat keeper wat cukup syarat je boleh ar...ngeeh..game ni terpaksa akur kalah 3-0 dengan Harimau Muda dari KL..
jauh benor datang n rasanya mmg dak2 muda ni main utk liga M'sia...

kecewa tol.. game ketiga masing2 main seimbang tapi finishing aku plak wat hal.. 3 kali kena palang & 2 kali kena tiang..sampai gegar tiang gol...huhu.. bola keluar saje..erm..geraaaammmmmmmmm jeeeeeee akuu...nape xmasuk2!! ahaks..
padahal dah one by one ngan keeper 2..huhu...rembatan kencang aku dari jauh kena palang plak..adeii ar.. bertuah ar kaki aku mase nih.. game 1 & 2 okey je...tapi aku xnafikan keeper pihak lawan mmg cemerlang siap terbang2 lagi..huhu.. nape ar keeper aku xcamtu ahaks..team aku xlayak ke pusingan kedua coz faktor bolos lebih 1..
kul 4 tadi dapat berita team harimau muda dah dpt naib johan setelah tewas ngan pelapis skuad terengganu 1-0..


secara kesimpulan..
game tadi permulaan bagi yg baik utk aku coz xinjured..cuma rasa pening2 skit je coz maklum ar dah lame xmasuk tonemen ...
kehangatn suasana betul2 berbeza & menguji kepantasan aku...
tambahan plak..aku n seorang membe je cukup stamina & fitness.. yang lain pancit mase pusingan ketiga nih..ye ar lawan ngan dak2 awal 20-an & terlatih..ahaks

aku harap membe2 aku jogging r petang2 cari stamina... sebelum nih aku ajak xmboh...
ingat tonemen men cam friendly pe bleh rileks2 & sembang2...huhu..
pepun keklahan ari ni aku ku tebus masa liga daerah kerteh yang berlangsung selama 2 bulan.. bermula isnin terdekat ini & tonemen akan datang..InsyaAllah... majulah sukan utk negara..

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:58 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

KILAUAN FC

Kilauan FC adelah name team aku sempena amik dari blog..huhu..
Ye ar.. dah masing2.. xtau nak bg name pe..ahaks..
Lagipun aku kapten pasukan..ahaks.. sukati aku ar..ngee..
Hampir 2 tahun aku xmasuk tonemen setelah injured teruk kat buku lali & lutut..Skg ni nampak cam dah baik skit..cuma stamina coz al-maklum ar dah tua..uhuhu.Training & friendly 2 kali seminggu cam xcukup je... 2 hari sebelum ni Menang besar 20 -5 & malam tadi 15-5..huhu..

Sepanjang penglamn aku masuk tonemen futsal .. mesti terkandas suku akhir coz terpaksa bertembung ngan membe2 player2 negeri & kebangsaan huhu…pepehal nasib je coz semua bermain dgn seimbang… menang kalah adat pertandign.. tp yg xpuas hati klu kalah penalti....nasib sangt2..ahaks..



Pada hari Sabtu bersamaan 31 Oktober 2009 ini perlawanan bermula & berlangsung di Sport Planet Kerteh..masalah skg ni team aku xcukup reserve plak... Klu aku injured nanti cane ar nak men… aku xmboh jadi cam dulu wey coz membe2 terlalu mengharap sgt hinggakan kaki aku jadi mangsa…ermm… ramai plak balik kampong..uhuhu..adoiiyaa..Sebelum ni keeper xde.. terpaksa ar aku import membe aku dari Kuantan men keeper..ahaks.


video freestyle ni dalam awal tahun 2007..men bola kat studio bila boring..huhu.. skg nih tahun 2009..lagi mantop skil aku..huhu..

sikap aku atas padang dan luar sgt berbeza coz bila dah men tahap agresif aku cam gaban..ahaks.. :p
Harap2 aku xcedera dan boleh main dengan baik seperti dulu… InsyaAllah..
Sekarang ni membe2 dah confirm men..

1.Khairul Amri (striker & kapten)
2.Mohd Zulkifli (keeper)
3.Che Ku Army (bek )
4.Mohd Qurratun Syukri (bek )
5.Ahmad Pakhrurrazi (mildfield)
6.Mohd Tasyriq..(reserve bek)
7. balik kampong..
8. balik kampong..

Ya Allah berikanlah hambaMu ini kesihatan dan tubuh badan yang sihat semasa perlawanan nanti… amin..

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:51 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Tafakur

Ya Allah... Ya Allah...Ya Allah... Ya Allah...

Di keheningan malam,Tafakur di kesyahduan,
Merindui janji-Mu Tuhan,Bantuan di perjuangan

Kutitiskan air mata Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku
Di keheningan malam Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan Bantuan di perjuangan
Kutitiskan air mata Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

Ya Allah ya Tuhanku Kusujud pada kudrat-Mu
Kuserahkan jiwa ragaku Pada takdir iradat-Mu
Pimpinlah daku dalam redha-Mu Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu Ya Allah ya Tuhanku

Di keheningan malam Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan Bantuan di perjuangan
Kutitiskan air mata Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

Ya Allah ya Tuhanku Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku Pada takdir iradhat-Mu
Pimpinlah daku dalam redha-Mu Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu Ya Allah ya Tuhanku

Ya Allah ya Tuhanku Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku Pada takdir iradhat-Mu
Pimpinlah daku dalam redha-Mu Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya padamu aku mengadu Ya Allah ya Tuhanku
Ya Allah... Ya Allah...


Al-Baqarah

[6]Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.
[7](Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.
[8]Dan di antara manusia ada yang berkata: “Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat”; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.

[9]Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.
[10]Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
[11]Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan”.

[12]Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
[13]Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman”. Mereka menjawab: “Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?” Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
[14]Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: ” Kami telah beriman “, dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:” Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)”.

[15]Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).
[16]Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.

[17]Perbandingan hal mereka (golongan yang munafik itu) samalah seperti orang yang menyalakan api; apabila api itu menerangi sekelilingnya, (tiba-tiba) Allah hilangkan cahaya (yang menerangi) mereka, dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat (sesuatu pun).

Labels:

posted by Amrixxx @ 1:12 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Tujuh beradik tak mahu berpisah


KUALA TERENGGANU - Tujuh anak pasangan, Baharuden Taib, 45, dan Maimun Ibrahim, 40, yang terkorban dalam kemalangan di Kilometer 123 Jalan Jerangau-Jabor Jumaat lalu enggan berpisah dan mereka sanggup hidup bersama walaupun dalam keadaan susah.


Seorang anak pasangan itu, Mohd. Syafiq, 17, berkata, sebagai anak sulung dia akan berusaha untuk menyara kehidupan enam orang adik-adiknya.
"Saya sanggup tidak sambung belajar dan cari kerja selepas SPM (Sijil Pelajaran Malaysia) untuk sara adik-adik," katanya sambil menahan sebak semasa ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) semalam.

Kata remaja itu, memang ada di kalangan saudara-mara yang menawarkan untuk memberi bantuan dan menjaga adik-adiknya.
"Tetapi saya tak sanggup berpisah dengan mereka dan saya rasa adik-adik saya juga begitu," kata Syafiq.

________________
kelmarin...

KUALA TERENGGANU - Empat sekeluarga maut termasuk tiga daripadanya rentung, manakala tiga lagi anggota keluarga itu cedera parah apabila kereta yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan sebelum terbakar dalam kejadian di KM 123, Jalan Jerangau-Jabor berhampiran Padang Kubu Kemaman kelmarin.

Mangsa yang maut ialah pemandu kereta Proton Saga Aeroback, Baharuddin Taib, 45, isterinya, Maimun Ibrahim, 40, anak pasangan itu Mohd. Nor Firdaus, 2, dan ibu Baharuddin, Esah Salleh, 80-an.

hrm.. takziah & al-fatihah.. aku harap sedara mara diorang bantu walaupun mereka xmau.. sedih betul tgk diorang.. erm..

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:52 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Biodata Iblis

Nama sebenar : IBLIS LAKNATULLAH.
Nama glamour : hantu,syaitan,pelesit,jembalang,langsui dll
Kelahiran : Bermula dari keengganannya sujud kepada Nabi Adam a.s

Status diri : Fasik kelas pertama
Agama : Kufur
Tempat Tinggal : Di hati-hati mereka yang lalai
Alamat Tetap : Neraka jahanam
Kawasan : Di Setiap penjuru yang di dalamnya tiada usaha lansung untuk mengingati Allah
Arah perjalanan : Tiada haluan dan bengkang bengkok
Isteri : Setiap wanita yang tidak menutup aurat, tidak mentaati Allah,Rasul dan suaminya
Kaum kerabat : Semua golongan yang menentang dan memusuhi Allah

Modal pusingan : Angan angan kosong dan tipu daya yg halus
Tempat pertemuan : Konsert-konsert hiburan,Pasar-pasar dan di semua tempat jual beli
Musuh ketat : Setiap orang Islam yang beriman dan bertakwa

Sahabat karib : Anak-anak Adam
Motto kerja : 'Hipokrasi asas akhlak'
Hobi : Melalaikan orang dari mengingati Allah, menggoda manusia lalu menyesatkannya
Cita cita : Supaya semua makhluk di muka bumi ini menjadi kafir
Sukan (yg tidak digemari) : Acara Langkah seribu (Semasa Malaikat Maut ingin mencabut nyawa)

Kelemahan diri : Bila Manusia membaca istighfar
Mentor yg dikagumi : Manusia yg mempunyai berkelebihan lebih dari dirinya
Logo : Sebarang tatu
Pejabat operasi : Tandas,bilik air, tempat yang bernajis dan kotor serta tempat-tempat maksiat

Rakan kongsi : Golongan munafik serta syaitan-syaitan dari kalangan jin dan manusia
Sumber pendapatan : Segala harta yang diperoleh dengan jalan haram dan riba
Jenis perkhidmatan : Menggalakkan manusia mengerjakan kemungkaran dan derhaka terhadap Allah SWT
Tempoh perkhidmatan : Sehingga hari khiamat

Matlamat Sebenar : Membawa Anak cucu Adam bersama-sama ke Neraka Jahanam
Teman sejawat : Orang yang suka mendiamkan dirinya dari menyatakan kebenaran
Ganjaran : Dosa-dosa kecil/besar dan kemurkaan Allah
Pembantu setia : Orang yang suka mengumpat, mencaci, memaki hamun, menghasut, pendengki dan pendendam

Peristiwa yg tak dapat dilupakan : Semasa Allah menjadikan Nabi Adam a.s
Kenangan manis : Di waktu manusia diambang shakratulmaut, mati dalam kekafiran
Kenangan pahit : Manusia yg digodanya mati dalam keimanan
Makanan kegemaran : Daging orang mati, segala najis dan kotoran
Minuman yg digemari : Wiski,brandi,taqila,todi,wine,arak dan semua minuman yg memabukkan

Yang paling ditakuti : Orang mukmin yang bertakwa
Yang paling dibenci : Orang yang sentiasa berzikir dan mengingati Allah
Alat perangkap : Wanita-wanita cantik,model,pelacur,pragawati,dan sebagainya
Saat ajal : Bila tiba waktu yang ditentukan Allah di hari kiamat kelak

Yg paling membosankan : Bila tiada lagi manusia yg mahu mengikuti kemahuannya
Tugas yg paling meletihkan : Menganggu manusia kearah kebaikkan kerana Allah Taala
Tugas yang paling disukai : Mengajak melakukan Homoseks,lesbian dan berzina

Janji kepada manusia : Janji janji kosong,angan angan dan tipu daya
Yang membuatnya gembira : Manusia yg mengikut jejak langkahnya
Saat yg mendukacitakannya : Manusia yg mempunyai cita cita untuk bertaubat
Yang membuatnya menangis : Bila Manusia yg disayanginya sujud kepada Allah SWT

An-Nas
[1]Katakanlah (wahai Muhammad): “Aku berlindung kepada (Allah) Pemulihara sekalian manusia.
[2]“Yang Menguasai sekalian manusia,
[3]“Tuhan yang berhak disembah oleh sekalian manusia,
[4]“Dari kejahatan pembisik penghasut yang timbul tenggelam, -
[5]“Yang melemparkan bisikan dan hasutannya ke dalam hati manusia, -
[6]“(Iaitu pembisik dan penghasut) dari kalangan jin dan manusia”.


Al-Jinn

[14]`Dan bahawa sesungguhnya (dengan datangnya Al-Quran, nyatalah) ada di antara kita golongan yang berugama Islam, dan ada pula golongan yang (kufur derhaka dengan) menyeleweng dari jalan yang benar; maka sesiapa yang menurut Islam (dengan beriman dan taat), maka merekalah golongan yang bersungguh-sungguh mencari dan menurut jalan yang benar,
[15]` Adapun orang-orang yang menyeleweng dari jalan yang benar, maka mereka menjadi bahan bakaran bagi neraka Jahannam. ‘
[16](Nabi Muhammad diwahyukan menerangkan lagi): “Dan bahawa sesungguhnya! Kalaulah mereka (manusia dan jin) itu berjalan betul di atas jalan (Islam), sudah tentu Kami (akan memberikan mereka sebab-sebab kemewahan, terutama) menurunkan hujan lebat kepada mereka.

Labels:

posted by Amrixxx @ 5:53 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

ZIKRUL MAUT ( INGAT AKAN MATI )

Mati adalah sesuatu perkataan yang paling ditakuti oleh hampir setiap manusia. Setiap orang, juga binatang takut mati, kecuali beberapa manusia yang sudah putus asa dalam kehidupan ini, yang ingin segera mati.Wajar sekali kalau manusia takut mati, sebab mati bererti berpisah dengan segala yang ia miliki atau senangi, berpisah dengan segala yang disayangi atau dicintai. Berpisah dengan anak dan isteri serta kekasih. Berpisah dengan bapa atau ibu, berpisah dengan harta dan pangkat, berpisah dengan dunia dan segala isinya.

Semua orang takut mati, tetepi ada yang berlebihan sekali, ada pula yang takutnya itu sedikit sahaja, bahkan ada yang tak takut sama sekali, malah berani dan ingin mati. Ketakutan terhadap mati adalah kerana dua hal :-

• Kerana kurang atau tidak adanya pengetahuan kita tentang mati, keadaan mati dan keadaan selepas mati adalah gelap. Semua orang takut menempuh tempat yang gelap dan tidak diketahui.
• Kerana doa dan kesalahan yang sudah bertumpuk dan tidak bertaubat, sehingga mendengar kata mati sudah terbayang azab dan seksa yang diperolehinya akibat dosa dan kesalahan tadi.

Bagi orang cukup pengetahuan dan keyakinan terhadap hidup sesudah mati dan merasa dirinya tak pernah melakukan dosa dan kesalahan, maka baginya tak ada ketakutan terhadap mati malah ingin mati. Tetapi agama Islam melarang orang ingin cepat mati, agar dapat hidup melakukan kebaikan sebanyak-banyaknya. Dan kalau ingin hidup lama adalah dengan tujuan agar dapat semakin banyak melakukan kebaikan bukan pula untuk dapat lebih banyak menumpuk harta dan kekayaan atau keturunan.

Ada beberapa petunjuk Rasullullah s.a.w. untuk selalu zikrul maut (ingat akan mati) ini, antara lain :-
1. Perintah memperbanyak mengingati mati :
"Perbanyaklah mengingat-ingat sesuatu yang melenyapkan dan menjadikannya segala macam kelazatan (kematian)." ( Riwayat At-Turmudzi )
2. Mengingati kematian dapat melebur dosa dan zuhud :
"Perbanyaklah mengingati kematian, sebab yang demikian itu akan menghapus dosa dan menyebabkan timbulnya kezuhudan di dunia." ( Riwayat Ibnu Abiddunya )
3. Kematian sebagai penasihat pada diri sendiri :
"Cukuplah kematian itu sebagai penasihat." ( Riwayat Ath-Thabrani dan Baihaqy )
4. Orang cerdik ialah orang yang banyak mengingati mati :
"Secerdik-cerdik manusia ialah yang terbanyak ingatannya kepada kematian serta yang terbanyak persiapannya uantuk menghadapi kematian itu. Mereka itulah orang-orang yang benar-benar cerdik dan mereka akan pergi ke alam baka dengan membawa kemuliaan dunia dan akhirat." ( Riwayat Ibnu Majah dan Abiddunya )

Agar selalu ingat kepada kematian perlu dilakukan perkara-perkara berikut :

1. Menyaksikan orang yang sedang sakaratul maut. Betapa dasyatnya dan menakutkan lebih-lebih kalau berdosa. Keadaan sakaratul maut ini digambarkan oleh Rasullullah dalam hadisnya yang bermaksud :
"Sakitnya sakaratul maut itu kira-kira tiga ratus sakitnya pukulan pedang." ( Riwayat Abiddunya ).Sesungguhnya Nabi s.a.w. mempunyai segelas air ketika hendak meninggal dunia. Baginda memasukkan tangannya ke dalam air, kemudian menghusap wajahnya dengan air itu dan berkata : "Ya Allah, semoga Tuhan mempermudah kepada saya terhadap sakaratul maut ini." ( Riwayat Bukhari dan Muslim )

2. Mengunjungi orang sakit, sebab hujung dari penyakit ini tidak lain adalah kematian. Dari itu kita selalu waspada dan berhati-hati.
3. Melakukan ziarah kubur, sebagaimana sabda Rasullullah :
"Lakukanlah ziarah kubur kerana ia mengingatkan mati." ( Riwayat Muslim )

4. Merasakan diri selalu diawasi Allah s.w.t. dimana saja kita berada. Oleh dengan demikian sentiasalah beramal yang baik. Rasullullah s.a.w. bersabda :
"Seutama-utama iman seseorang itu ialah bahawa ia mengetahui dengan sungguh bahawa Allah s.w.t. itu ada bersama dengannya di manapun ia berada." ( Riwayat 'Ubadah bin Shamit )

5. Sedarilah bahawa perasaan kita sering disaksikan oleh anggota badan kita sendiri, yakni oleh lidah, tangan, kaki, kulit, telinga, mata dan hati. Hal ini difahamkan Allah dalam Al-Qur'an yang bermaksud :
"Pada hari (ketika) lidah tangan dan kaki mereka menyaksikan atas mereka terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan." ( An-Nur: 24 )

6. Begitu pula agar disedari bahawa perasaan kita selalu disaksikan. Dilihat dan diikuti oleh siang dan malam bumi tempat kita berpijak, langit serta malaikat Raqib dan Atib dan malaikat-malaikat lainnya. Allah s.w.t. berfirman :
"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan hatinya. Dan Kami lebih dekat kepadanya dari urat nadi lehernya sendiri. Ketika dua malaikat mencatat amal perbuatannya, seorang duduk di sebelah kanan dan yang lain di sebelah kiri, tiada sesuatu ucapanpun yang diucapkannya melainkan ada di dekatnya malaikat pengawas yang selalu hadir." ( Qaf: 16-18 )

"Bagi manusia ada malaikat-malaikat yang selalu mengikutinya bergiliran dimuka dan dibelakangnya, mereka menjaganya atas perintah Allah." ( Ar-Ra'd: 11). (Malaikat ini disebut malaikat Hafazhad)

Sebagaimana disebutkan di atas bahawa mati adalah satu kejadian yang paling berat, paling menakutkan dan paling mengerikan. Satu kejadian yang pasti akan dihadapi dan dialami oleh setiap manusia, atau kejadian yang tak dapat dihindari dengan cara bagaimanapun juga. Para Nabi dan Rasul, jin dan malaikat sekalipun tidak dapat menghindari diri dari kematian ini.
Dalam Al-Qur'an Allah s.w.t. menjelaskan :

1. Kepastian tentang mati :
2. Kematian itu datang sesuai dengan ajal yang telah ditetapkan ke atas mereka (manusia).
3. Kemana saja manusia pergi/berlari kematian tetap akan mengejarnya.
4. Kematian datang tanpa pilih umur, tanpa pilih waktu dan tempat.
5. Cara mati : Rasullullah s.a.w. bersabda :
Apabila telah tiba hukum Allah kepada seorang hamba untuk mati dan dikuburkan pada suatu tanah, Allah mengadakan suatu keperluan baginya untuk pergi ke tempat itu (sehingga mati dan dikuburkan pada tanah di situ)." ( Riwayat At-Turmudzi )

Satu saat dan tika ku bersendirian di malam yang sepi..ku idam-idamkan mati syahid..kerna itulah cita2 ku dalam dunia ni dari zaman kanak2 ku..kerna dgn itu jua roh dan jasad ku telah bersedia menyahut seruan..

Tapi disaat ku bersiap2 menghadapinya, Ku sedih Lihat ramai teman2ku leka dan gerun akan kematian.. mungkinkah dosa yang dikumpulkan atau ketidakpuasaan tentang hal dunia.. Bertaubatlah sebelum terlewat dan perbanyakkanlah amalan wahai temanku..Banyak Hadis & Al-quran sendiri mengambarkan tentang kematian, kiamat dan azab kubur yg amat pedih.. Yang menjawab bukanlah mulut & akal fikiran kita.. tapi keimanan beserta anggota lain menjadi saksi..

Sesungguhnya Bermegah-Megah Itu Melalaikan Kamu!!
hingga kamu masuk kubur " (At-Takaatsur: 1-2)

Ya Allah Ya Rahman.. Ampunkanlah Segala dosa-dosaku, kedua ibabapaku, sahabat2 ku dan kaum muslimin serta muslimat...
Ya Allah Yang Maha Penyayang,
ku mohon doa padaMu..Berikanlah hambaMu yang hina ini ketenangan jiwa, sucikanlah hati hambaMu ini, tingkatkanlah keimanan hambaMu ini & Berikanlah Ya Allah pada hambaMu ini wajah yang tersenyum indah bila Engkau menjemputku pulang...amin.. amin..amin Ya Rabbal alamin..

Labels:

posted by Amrixxx @ 5:35 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Nash^^Pada Syurga Di Wajahmu..



erm..rasa nak tidooo je layan lagu nih..huhu.

Labels:

posted by Amrixxx @ 9:46 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Cinta Perlu Berlandaskan Syariat

ISLAM adalah agama fitrah. Kasih sayang adalah sifat tabii yang dibekalkan Allah kepada manusia. Adalah fitrah semula jadi apabila lelaki dan wanita berkasih sayang antara satu sama lain atau istilah cinta yang digunakan pada hari ini.

Apabila Adam diciptakan dan diciptakan pula Hawa di sisinya, maka ketika Adam bertanya kepada Hawa, "Siapa kamu? Jawab wanita itu, Aku Hawa dan aku dijadikan untukmu, supaya engkau rasa tenang terhadapku." Adam dicipta dalam syurga yang serba lengkap dan sempurna, tetapi tetap memerlukan seorang wanita sebagai pelengkap kehidupannya.

Kesimpulannya, cinta adalah fitrah atau perasaan semula jadi. Cinta perlu dimeterai dengan perkahwinan seperti firman Allah yang bermaksud: "Dan dijadikan untukmu pasanganmu dan dijadikan antara kamu mawaddah (kasih sayang) dan rahmah (belas kasihan). Cinta ini hanya boleh dinyatakan melalui gerbang perkahwinan dan manfaat yang paling besar akan terbit daripada cinta sebegini." (Surah Rum, ayat 30)

Persoalan yang dilontarkan ialah bolehkah bercinta sebelum berumah tangga. Sebelum persoalan ini dijawab, ada baiknya jika istilah cinta itu dikupas. Menurut kamus kehidupan muda mudi hari ini, cinta itu membawa maksud menyatakan perasaan secara terbuka antara lelaki dan perempuan yang tidak punya sebarang hubungan kekeluargaan (halal nikah) dan kemudian memupuk cinta dengan keluar bersama, menghubungi satu sama lain sama ada melalui perbualan telefon, khidmat pesanan ringkas (SMS) atau e-mel dan sebagainya.

Apakah batas syarak yang diletakkan pada cinta? Batas syarak itu ialah batas pergaulan antara lelaki dan perempuan. Lelaki dan perempuan tidak boleh berada secara berdua-duaan tanpa ditemani muhrim kerana apabila berduaan lelaki dan perempuan yang ketiganya ialah syaitan.

Lelaki dan wanita juga wajib menjaga aurat, akhlak dan adab pergaulan. Jika semua itu dijaga rapi, pakaian menutup aurat dengan sempurna, tidak berdua-duaan sehingga menimbulkan fitnah, menjaga adab tutur bicara, tidak melunak atau memanjakan suara hingga boleh menimbulkan keinginan pada sang lelaki, maka boleh saja lelaki dan perempuan bercinta sebelum berumah tangga.

Bagaimana caranya? Kita sedia maklum kehidupan hari ini kompleks dan menuntut persediaan diri yang mantap bukan saja dari sudut emosi tetapi juga kepemimpinan keluarga, keupayaan ekonomi, penguasaan ilmu, sebelum seseorang itu melangkah masuk ke gerbang rumah tangga.

Sudah tentu persediaan itu memerlukan masa. Contohnya, menyediakan keupayaan ekonomi. Seseorang itu mungkin terpaksa melanjutkan pelajaran di universiti selama empat tahun, selepas tamat pengajian, perlu mengumpul wang bagi melengkapkan keperluan untuk berumah tangga.

Dalam tempoh berkenaanlah cinta yang berputik antara dua insan perlu dipupuk dan perlu melalui syariat.

Jika keperluan untuk berjumpa, bertandang ke rumah keluarga perempuan ketika ibu bapanya ada di rumah, atau jika perlu untuk bersemuka di luar, pastikan pertemuan itu berlaku dengan kehadiran seorang teman yang dipercayai, sebaiknya muhrim.

Islam itu mudah difahami jika diamalkan.. semua manusia perlu kembali pada fitrah bila bercinta..bilamana kita bernafsu adelah penentu samada wajib,harus,makhruh,haram & sunat utk berkahwin berlndaskn syariat....

seandainya tidak difahami, kita boleh terjerumus pade zina jika b'cinta tanpe memiliki.. Tepuk dada tanyalah iman..wallahualam..

Labels:

posted by Amrixxx @ 12:08 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Layannnnnnnnnnnnn...Zaasssssss..



Rasa rindu plak kat kampung halaman..huhu

Labels:

posted by Amrixxx @ 5:51 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Doaku BuatMu Ya Allah..

Diwaktu pagi yang kedinginan ini,
Hambamu ini menadah tangan memohon doa,
Ya Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang,
Berikanlah hambamu ini petunjuk dan taqwa,
Iffah dan kekayaan jiwa rohani serta jasmani..
Akhlak yamg mulia dan tingkatlah darjat hambamu ini Ya Allah...

Sesungguhnya Ya Allah Ya Rabb,
Hambamu ini telah melihat melalui Hidayah dariMu,
Disaat sedang Zikirullah dan dalam mimpi yang tenang,
Hingga tak sanggup hambamu melihat lagi..
Melihat sebuah kemungkaran dan pengkhianatan yang nyata,
Sikap munafik dan fasik temanku yang tidak memahami KetentuanMu..
Ya Allah, Seandainya temanku berada didalam keadaan ini,
Maka sesungguhnya mereka berada kesesatan yang nyata,
Tiada guna dan makna ku berdoa serta bermunajat padanya,
Kiranya mereka menyombongkan diri dan memaling muka dari kebenaran...

(63:6)
Sama saja bagi mereka, kamu mintakan ampunan atau tidak kamu mintakan ampunan bagi mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik.


Ya Allah Ya Rahman..
Berikanlah hambamu ini kesabaran dan kekuatan dari segala sudut sanubari,
Menepis segala fitnah dan umpatan keji dari belakang tabir..
Berikanlah taufik dan hidayahMu Ya Allah kepada temanku seandainya dia alpha..
Sesungguhnya Engkau Maha Menzahirkan akan segalanya..
Mereka Merancang segala sesuatu dengan penuh kepura-puraan,
Sedangkan Engkau lebih mengetahui ape yang mereka sembunyikan,
Dan Menjadi penentu sebagai Balasan pada mereka..

Ya Allah Ya Tuhanku,
Hapuskanlah perkara yang batil dan kembalikanlah yang hak...
Jauhkanlah hambamu ini dari teman munafik dan fasik,
Kekalkan dan tetapkanlah keimanan hambamu ini..
Berikanlah HambaMu ini Ya Allah...
KejaYaan yang cemerlang hidup di Dunia dan Akhirat,
Agar aman,tenang dan tenteram jiwa hambamu ini...
Ya Allah Perkenanlanh Doa HambaMu yang hina ini..
Amin.. amin..Ya Rabbal Allamin..


Semua orang Islam yang berilmu khususnya ilmu Aqidah dan Fiqah berlumba-lumba ingin menjadi orang mukmin dan orang solih, mereka sentiasa berusaha dan berdoa agar terhindar daripada menjadi orang munafik atau memiliki sifat munafik.

Orang munafik ialah orang yang berpura-pura Islam.sifat pura-pura ini kekadang mereka sendiri tidak menyedarinya kerana ketentuan itu bergantung kepada tingkahlaku dan tindakan yang dilakukan oleh seseorang individu.

Sekiranya diketahui lebih awal sifat-sifat yang boleh menyebabkan seseorang itu menjadi munafik, mungkin akan dielakkannya, jika dengan sengaja merempuh dan melanggarnya bermakna mereka itu sememangnya tergolong di dalam golongan tersebut.

Hadith :
Sabda Rasulullah s.a.w bermaksud:
“Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai dia khianat, apabila bercakap dia berdusta, apabila berjanji dia mungkir dan apabila bertengkar dia melampaui batas
(Hadis riwayat Ahmad)

Labels:

posted by Amrixxx @ 2:47 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Doa Nurun Nubuwwah

"Ya Allah zat yang memiliki kekuasaan yang Agung, yang Memiliki anugerah yang dahulu, memiliki wajah yang mulia, menguasai kalimat-kalimat yang sempurna dan do'a -do'a mustajab, penanggung Hasan Hisain dari jiwa-jiwa yang hak, dan sesungguhnya orang-orang kafir benar-benar akan menggelincirkan kamu dengan pandangan mereka, ketika mereka mendengar Al-Qur'an dan mereka berkata "Sesungguhnya ia (Muhammad) benar-benar orang yang gila, dan Al-Qur'an itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh ummat"

Dan yang mengijabagi Luqman Hakim, dan Sulaiman telah mewarisi Daud as. Allah zat Yang Pangasih lagi memiliki singgahsana, lagi Maha Mulia; Panjangkan umur ku, sihatkan badanku, kabulkanlah hajatku, perbanyakan harta benda ku dan anak-anakku, cintakanlah kepada semua manusia jauhkanlah permusuhan dari anak cucu Nabi Adam; orang-orang yang masih hidup dan agar tetap ancaman siksa bagi orang-orang kafir; dan katakanlah "Yang hak telah datang dan yang batil telah lenyap; dan sesungguhnya perkara batil pasti akan lenyap" dan kami turunkan dari Al-Qur'an suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al-Qura'n tidak akan menambah kepada orang-orang yang membuat aniaya kecuali keraguan. Maha Suci Allah Tuhanmu dan Tuhan yang Maha Mulai dari sifat-sifat yang diberikan oler orang-orang kafir. Dan semoga keselamatan bagi para rasul.

Di riwayatkan , bahawa Rasulullah SAW bersabda setelah solat Subuh ketika duduk-duduk bersama para sahabat di Masjidil Haram, tiba-tiba datanglah Malaikat Jibril a.s. membawa doa Nurun Nubuwwah, seraya berkata :

”Wahai Rasulullah, aku telah di utus oleh Allah Subhanahu Wa Taala untuk menyampaikan doa ini kepadamu / Rasulullah”. Selanjutnya beliau bersabda :”Doa Nurun Nubuwwah ini banyak sekali faedahnya bila di baca dan diamalkan. Dan apabila tidak dapat membaca atau tidak hafal, maka cukuplah ditulis, kemudian tulisan tersebut disimpan dalam rumah, maka Allah akan senantiasa memberikan perlindungan kepada penghuni rumah itu dari sihir / tenung atau penyakit.

Labels:

posted by Amrixxx @ 9:49 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Mufti Rusia Komen Ayat Pada Kulit Bayi

GAMBAR menunjukkan ayat al-Quran muncul pada kulit Ali.


MOSCOW - Majlis Mufti Rusia kelmarin sebulat suara menyatakan bahawa ayat suci al-Quran yang muncul dua kali seminggu pada kulit Ali Yakubov iaitu seorang bayi lelaki berusia sembilan bulan di wilayah Dagestan, selatan Rusia merupakan amaran tuhan kepada semua penduduk Islam di Rusia dan Dagestan.

Menurut kenyataan majlis itu, mengikuti perintah Allah dan meninggalkan segala persengketaan, mewujudkan keamanan sesama umat Islam dan dengan jiran, membersihkan diri daripada dosa dan mula mengamalkan prinsip kejiranan selain bermaaf-maafan menyebabkan penduduk Islam di negara tersebut akan mendapat keampunan Allah.

Menurut beberapa laporan, ibu bapa Ali yang tinggal di bandar Kizlyar di wilayah Dagestan dan kalangan imam tempatan mendakwa ayat suci al-Quran itu muncul pada hari Isnin dan Jumaat sebelum hilang dan digantikan dengan ayat baru.

Salah satu ayat itu bermaksud: "Allah ialah Pencipta segala yang ada.".

Apabila ayat suci seterusnya muncul, Ali tidak dapat tidur sepanjang malam dan mengalami demam dengan kepanasan badannya tidak dapat dikurangkan walaupun dengan menggunakan ubat-ubatan kuat.

Semasa dia dilahirkan, Ali didapati menghidap penyakit jantung dan berkaitan dengan otak tetapi dia sembuh sepenuhnya selepas ayat al-Quran mula muncul pada tubuhnya. - Agensi

Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar..sungguh menakjubkan & aneh sekali..

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:47 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Amalan Dunia Dan Akhirat

Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan,
Berwudhu'lah kamu sebelum kamu diwudhu'kan
Dan solatlah kamu sebelum kamu disolatkan

Tutuplah 'auratmu sebelum 'auratmu ditutupkan
Dengan kain kafan yang serba putih
Pada waktu itu tidak guna lagi bersedih
Walaupun orang yang hadir itu merintih

Selepas itu kamu akan diletak di atas lantai
Lalu dilaksanakanlah solat Jenazah
Dengan empat kali takbir dan satu salam
Berserta Fatihah, Selawat dan doa
Sebagai memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah
Tapi apakah empat kali takbir itu dapat menebus
Segala dosa meninggalkan solat sepanjang hidup?

Apakah solat Jenazah yang tanpa rukuk dan sujud
Dapat membayar hutang rukuk dan sujudmu yang telah
luput?
Sungguh tertipulah dirimu jika beranggapan demikian
Justeru ku menyeru sekelian Muslimin dan Muslimat
Usunglah dirimu ke tikar solat
Sebelum kamu diusung ke liang lahad
Menjadi makanan cacing dan makanan ulat

Iringilah dirimu ke masjid
Sebelum kamu diiringi ke Pusara

Tangisilah dosa-dosamu di dunia
Kerana tangisan tidak berguna di alam baqa'

Sucikanlah dirimu sebelum kamu disucikan
Sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan
Dengan panggilan 'Izrail yang menakutkan

Berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan
Kerana ianya berguna untuk yang tinggal
Bukan yang pergi

Beristighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan
Namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan
Ingatlah di mana saja kamu berada
Kamu tetap memijak bumi Tuhan
Dan dibumbungi dengan langit Tuhan
Serta menikmati rezeki Tuhan

Justeru bila Dia menyeru, sambutlah seruan-Nya
Sebelum Dia memanggilmu buat kali yang terakhirnya
Ingatlah kamu dahulu hanya setitis air yang tidak
bererti
Lalu menjadi segumpal darah
Lalu menjadi seketul daging
Lalu daging itu membaluti tulang
Lalu jadilah kamu insan yang mempunyai erti
Ingatlah asal usulmu yang tidak bernilai itu
Yang kalau jatuh ke tanah
Ayam tak patok itik tak sudu
Tapi Allah mengangkatmu ke suatu mercu
Yang lebih agung dari malaikat

Lahirmu bukan untuk dunia
Tapi gunakanlah ia buat melayar bahtera akhirat

Sambutlah seruan 'Hayya 'alas Solaah'
Dengan penuh rela dan bersedia
Sambutlah seruan 'Hayya 'alal Falaah'
Jalan kemenangan akhirat dan dunia

Ingatlah yang kekal ialah amal
Menjadi bekal sepanjang jalan
Menjadi teman di perjalanan
Guna kembali ke pangkuan Tuhan
Pada hari itu tiada berguna Harta, tahta dan putera
Isteri, kad kredit dan kereta
Kondominium, saham dan niaga
Kalau dahi tak mencecah sejadah di dunia.

Sucikanlah diri kita ke jalan yang lurus... sempurnakanlah fitrah kita sebagai hamba Allah dengan muamalat..agar tenang hati & jiwa kita menghadap Allah Azzawajala..

Labels:

posted by Amrixxx @ 1:38 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Wanita Solehah Bukan Dustalah

Zairul merupakan seorang suami yang prihatin dan sentiasa bermunajat dimalam hari dalam sujud serta dalam lena tidurnya agar isterinya bernama wani menjadi wanita solehah dikacamatanya. Dalam sujud solatnya memohon keampunan kepada Illahi akan dosa-dosa wani yang lalu dan dari bisikan syaitan yang dilaknat.. Zairul memilih Wani yang berperwatakan dinamik sebagai isteri dengan melupakan segala sejarah silam Wani.. Wani adelah seorang wanita yang bijaksana tetapi lalai dengan keasyikan buaian mimpi dunia dan tawa riang..

Betapa sukarnya Wani membezakan perkara yang hak dan batil..katanya niat dan berfikiran positif itu penting.. walhal dia tidak bisa menilai bahawa niat tidak menghalalkan cara serta terpesong dari cara syariat..
Zairul berpendapat,hati isterinya sudah fasik kerana kerap berbual dan bersama dengan bukan muhrim satu tika dulu serta terpesona dengan alunan lagu dan puisi-puisi syahdu yang menyentuh perasaan..

Harapan Zairul adelah mendidik dan mengajak Wani ke jalan yang diredhai oleh Allah Swt dengan penuh kesabaran dan melayani Wani yang pelbagai karenah.


Tepat Jam 9.30 mlm.. rabu malam khamis..

Zairul yang seminggu berada diperantauan kerna urusan kerja seperti biasa mengirim kiriman sms kepada isterinya tersayang iaitu Wani… smsnya berbunyi..
‘Syg, jom kita online, abang menantimu”
hampir setengah jam dia menunggu jawapan dari wani… namun penantiannya hampa… lalu zairul pun mengambil keputusan menelefon wani tetapi panggilannya pun tidak berjawab..Zairul dengan spontan berfikir sejenak..
“mungkin sygku dah nantok dan tido dengan lena kot”.. erm.. xpe ar..
Oleh itu, Zairul pun mengambil keputusan mengirimkan lagi sms dengan ucapan “selamat mlm syg..rindui abang dalam doa mimpimu yeea… aminn..…jgn lupa kejutkan abg utk sahur pagi sok ..salam syg.. akhiri sms zairul pada wani..

Sepeninggalan Zairul kepada Wani, dia menghadiahkan wani sebuah bacaan untuk dihafal iaitu Zikir Munajat, Asma ul-Husna dan menasihati wani agar keraplah memohon rahmat-Nya agar tenang hati dan jiwa… dengan cara itu hubungan yang terjalin terus berkekalan dengan selamat..Berpisah sementara kerana Allah Yang Maha Pengasih,Mengawasi dan Menzahirkan akan sesuatu yang bersembunyi..
InsyaAllah bang, kate Wani menerima nasihat daripada Zairul dengan hati yang penuh tawaduk dan rendah hati kerana impiannya adalah wanita solehah yang merindukan syurga Allah swt…

Bagi zairul kita hanya merancang dan kita bisa memutuskan sebuah keputusan tetapi itu tetap dalam perancangan seorang manusia..Hanya pada-Mu ya Allah swt jualah sebaik-baik Perancang, Menentukan, Menyaksikan dan Mengetahui segala-galanya apa yang ada dilangit dan bumi serta isi kandungnya kerna kita hamba Allah hanya memegang watak lakonan dari-Nya sejak azali..


Jam 10.00 mlm..

Zairul pun seperti biasa melayari website untuk mengetahui perkembangan terkini dunia semasa serta aktiviti harian temannya..”Astagfirullah a’azim!! bentak hati Zairul terkejut dan semacam tidak percaya kerna menerima hidayah dari-Nya terlihat Wani sedang riang dengan bermain ungkapan manja dengan teman baiknya dulu benama Rizal.. lantas Zairul pun sms dan telefon Wani untuk bertanya kenapa tidak memejam mata lagi kerna hari sudah lewat malam.. tetapi smsnya tidak diendahkan oleh Wani.. dengan kesabaran yang tinggi dan berbaik sangka Zairul hanya memerhatikan sahaja dari jauh karenah wani sehinggalah lewat malam pukul 1 pagi sambil terlena Zairul dalam penantian sahur…



Khamis, Jam 5.30 pagi..

Merdu suara mengaji dari Masjid telah mengejutkan Zairul dari lena.. lalu Zairul lekas-lekas bangun bersahur untuk menunaikan puasa 6 dengan hanya meminum segelas air serta sebiji kurma… selepas sahur, Zairul pun mandi untuk solat sunat dan solat subuh.. setelah selesai solat suboh,Zairul pun seperti hariannya mengalunkan zikir munajat untuk menenangkan hatinya yang sayu serta bermunajat memohon keampaunan untuk isterinya kerna melihat wani lucut dari berpegang janji terhadap Yang Maha Esa atas sepeninggalannya.

Jam 6.30 pagi..

Dalam keasyikan mengalunkan zikir, telefon bimbit Zairul berbunyi menandakan sms diterima… lantas Zairul pun menghentikan seketika puji-pujiannya pade Illahi dan bingkas bangun melihat pesanan sms yang diterimanya..riang hatinya kerna menerima sms dari wani isteri kesayangannya..Pucuk dicipta ulam yang mendatang..sekali lagi Zairul tersentak..Alangkah pilu serta terkilannya hati zairul melihat kata-kata dari wani.. "huhu..maaf bang, malam tadi syg tido awal dan tak ingat dunia”… Ya Allah, ungkapan palsu apakah sygku ucapkan ini.. buta atau rabunkah mataku Ya Allah melihat dia berbual-bual manja dengan temannya malam tadi hinggakan waktu tertera pada luahan website temannya itu??.. wanita solehah atau wanita dustalah yang ku ajar padanya Ya Allah Yang Pengasih Lagi Pengampun… sob..sob..sayu hati kecil Zairul mengadu pada Allah swt..

Dengan penuh kezuhudan, Zairul membalas sms isterinya seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku… “Solatlah dulu syg barulah ingat dunia”… kata Zairul dalam sms itu… dengan penuh kesayuan hati Zairul menyatakan apakah isteriku ini tidak mahu mengenal atau melihat dunia ini lagi dengan berkata demikian rupa??? Apekah sygku tidak mengerti bahawa apa yang ade dilangit dan bumi serta isi kandungnya adelah dibawah Kekuasaan Allah swt Yang Maha Memerhati dan Menguasai dirinya!!! Zairul tidak kisah apa jua alasan wani tetapi biarlah berpada-pada kerna kata-kata adelah doa jua..Astagfirullah a’azim!! ..
Zairul hadapi semua ini dengan tabah kerna dia sedang berpuasa..Kemudian, Zairul pun sambung balik pujian-pujiannya pade Illahi hingga waktu untuk pergi bekerja…


Jam 10.oo pagi

Zairul yang sedang bekerja menerima sms mengejut dari Wani yang mengadu serta merintih kesakitan akibat dari pancainderanya seolah-olah seakan tidak nampak akan dunia..Terlintas difikiran dan benak hati Zairul, apekah sepantas ini Ya Allah azab balasanMu kepada isteriku akibat durhaka kepadaku yang bertakwa padaMu?? Tiada daya dan upaya ku Ya Allah sekiranya engkau turunkan balasan akibat tutur katanya yang nista!! Lantas dengan segera Zairul berdoa pada Allah Swt.. “ Ya Allah ampunkanlah dosa isteriku sebelum ini dan akan datang.. yang pasti dan belum pasti, selagi nafasku menghembus dan selagi aku terus bermunajat kepadamu Ya Allah Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani..Ya Allah jauhkanlah penyakit itu darinya sesungguhnya Engkaulah yang mendatangkan penyakit dan sesungguhnya jua Engkaulah Maha Penyembuh akan sesuatu penyakit…amin amin amin ya rabbil alamin…
Tanpa berlengah masa, Zairul membalas sms itu dengan menyuruh wani bertenang dan pergi ke klinik untuk buat pemeriksaan dan mengirimkan doa dari surah ar-Rahman untuk merawat sakit itu…

Seminggu penderitaan yang dialami Wani belum sembuh membuatkan Zairul hari-hari bermunajat dimalam hari,beristighfar dan Qiamulail memohon keampunan… Sesungguhnya, Azab Allah swt amat cepat pada siapa dikehendaki-Nya serta janganlah kita mempermainkan akan nama-Nya dengan berjanji manis dimulut tetapi pahit menghayatinya dihati..


Pada kul 3.00 pagi, khamis malam jumaat yang sepi…
Dalam lena mimpi Zairul terdengar bisikan suara dalam hatinya.. "sekiranya hendak sembuh penyakit isterimu, suruhlah agarnya taubat nasuha, mengalunkan bacaan yassin selepas maghrib,doa taubat,istighfar & zikir munajat serta puji-puijian pade Illahi selepas solat.. disitulah tepat kedamaian & ketenangan yang sebenarnya.. InsyaAllah..



Sekian….

Labels:

posted by Amrixxx @ 6:25 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Hari Penilaian Tapak

Hari ini adelah yang sungguh memenatkan aku coz membuat perakuan interim untuk kontraktor..
Disebelah pagi dalam kul 10.00pg aku membuat rondaan ke site bersama wakil JKR & kontraktor untuk menilai material on site ditapak.. aku dapati reinforcement(besi) hilang sebanyak 200 tan..huhu..kesian kontraktor xade reason..ermm..may b kena curi kot mase raye temph ari..wallahualam..

Tepat kul 12 balik ke opis & memperakukan kerja2 yang telah dilaksanakan...
abis meeting dalam kul 2 ptg.. dalam 2.30ptg gerak ke Mesra Mall bersama2 klien & kontraktor.. lunch kat secret recipe... minum air ice blended cappucino,ice cream banana split & thai style fried rice..

setelah abis lunch..gerak balik ke opis & sampai opis dlm kul 4.00 ptg tadi..
huhu.. penat rasanya badan coz mlm tadi men futsal kul 11 membe ajak.. hari ni melawat tapak lak.. mau xletih...rasa nak g spa je urut..ohoho :p

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:23 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Cinta Ilahi?

Cinta Ilahi?
Tiada lagi cinta lelaki?
Wanita gila harta?
Hanya Allah sahaja yang ’setia’?

Apakah ada konflik antara cinta Allah, cinta lelaki, dan cinta perempuan? Cinta hanya satu. Pilih sama ada buayafriend mahu jatuh hati kepada gelifriend, atau menyerahkan cintanya hanya kepada yang Esa?

Habis, mahu ke mana? Ke puncak gunung bertapa seperti rahib? Enggan berumahtangga kerana mahu mendedikasikan diri kepada Dia dan bukan dia? Fikiran apa ini? Islamkah yang mengajar kita berfikir begitu?

Tidakkah kita sudah dinasihati tentang kisah segelintir sahabat yang tersilap memahami cara melihat Ibadah Nabi SAW yang begitu sederhana?


“Sesungguhnya salah seorang daripada sekumpulan sahabat Nabi sallallahu alayhi wa sallam telah berkata, “Berkenaan dengan diriku, maka aku akan berpuasa dan tidak berbuka. Berkata seorang yang lain: Aku akan berQiyam di malam hari dan tidak akan tidur. Dan berkata lagi seorang yang lain: Aku pula, aku tidak akan mengahwini perempuan. Seorang lagi berkata: Aku pula, sekali-kali aku tidak akan memakan daging. Lalu Baginda Sallallahu alayhi wa sallam bangun dan berucap, lantas Baginda berkata, “Apa halnya dengan pemuda-pemuda yang setiap seorang mereka ini berkata begini begitu? Aku sendiri berpuasa dan berbuka, bangun malam dan aku juga seorang yang mengahwini perempuan juga aku memakan daging. Barangsiapa yang tidak ingin kepada Sunnahku maka dia bukan dari kalangan (pengikut)ku” (Dari Sunan al-Nasaa’ie, no. 3217)


Janganlah bermain-main dengan kata-kata yang kosong dari makna, jauh sekali dari yakin dan percaya. Belajarlah untuk menyelami makna dan menyebut perkara yang kita jelas tahu akan makna dan maksudnya.

Ungkapan cinta Ilahi bukan ungkapan yang kosong, jauh sekali abstrak dan penuh misteri.
Cinta Ilahi bukan inspirasi untuk mengungkapkan syair-syair yang bertepek di sana sini di blog siswa siswi.

CINTA ILAHI ADA CARANYA

Tidak pernahkah kita merenung ingatan dari Allah sendiri terhadap orang yang mendakwa mereka itu cinta kepada-Nya?

“Katakanlah: Jika sesungguhnya kamu itu mencintai Allah maka ikutlah aku, nescaya kamu juga akan dikasihi oleh Allah, dan akan diampun-Nya kesalahanmu. Dan Allah itu Tuhan yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang” (Aal Imraan 3: 31)

Jika cintakan Allah, contohilah Rasulullah SAW. Hiduplah macam Rasulullah, buatlah kerja macam Rasulullah.

Sibukkan diri dengan belajar dan mengajar, berdakwah dan memberi peringatan, membela agama dan bekerja untuk ummah, sibukkan diri dengan segala kebajikan demi cinta kita kepada-Nya.

Berhentilah berpuisi, andai puisi itu datang dari sebuah khayalan tentang cinta Ilahi sambil memicit jerawat di tingkap pagi.

Jika mahu mengungkapkan Cinta pada madah dan kata, luahkan ia dari rohani dan jasmani yang bekerja untuk kekasih-Nya. Hiasilah blog kalian dengan catatan amal dan muhasabah diri, bukan retorik dan angan-angan terhadap CINTA ILAHI.

kredit to saifulislam..


4 perkara dirahsiakan oleh Allah Swt pada manusia yakni rezeki, jodoh, ajal & maut...kite sebagai insan yang kudus hanye berserah pada Takdir-Nya serta bertawakal kerna yang pasti itu satu ujian dalam kehidupan..
Bak kate ahli cendiakiawan.."Cinta ialah penyakit dan perkahwinan ialah sihat. Sakit dan sihat tidak pernah bertemu"..

Sesungguhnye benar, orang yang tidak megikut sunnah Rasulullah S.A.W adelah bukan dari pengikutnya...

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
- Surah Al-Baqarah ayat 45

Labels:

posted by Amrixxx @ 2:01 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Kelebihan Puasa 6




Nabi s.a.w sendiri menggalakkan umatnya rajin beribadat, dengan ibadat fardu disusuli dengan amalan sunat. Baginda ada menerangkan Allah S.W.T amat suka kepada hamba-Nya yang rajin beribadat, seperti pada hadis berikut:

Abu Hurairah meriwayatkan Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah berfirman yang maksudnya: “Sesiapa yang memusuhi wali-Ku, maka sesungguhnya aku mengisytiharkan perang terhadapnya. Dan tiada seorang hamba-Ku yang bertaqarrub (beramal) kepada-Ku dengan sesuatu yang lebih Aku cintai hanya dari ia menunaikan semua yang Aku fardukan ke atas dirinya.

Dan hendaklah hamba-Ku sentiasa bertaqarrub dirinya kepada-Ku dengan nawafil (ibadat sunat) sehingga Aku mencintainya. Maka apabila Aku telah mencintainya, nescaya adalah Aku sebagai pendengarannya yang ia mendengar dengannya, dan sebagai penglihatannya yang ia melihat dengannya, dan sebagai tangannya yang ia bertindak dengannya, dan sebagai kakinya yang ia berjalan dengannya. Dan jika ia meminta kepada-Ku nescaya Aku berikan kepadanya, dan jika ia memohon perlindungan kepada-Ku nescaya Aku lindungi.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

Jika berpuasa pada Ramadan terpaksa menahan lapar dan dahaga, berpuasa enam hari pada Syawal tidak kurang juga menuntut ketabahan, malah apabila diperhatikan bahangnya lebih terasa kerana ketika berpuasa orang lain ‘berbuka.’

Dari Abu Hurairah (r.a), Nabi bersabda:
"Barangsiapa berpuasa Ramadhan lantas disambung dengan 6 hari di bulan syawal, maka ia bagaikan telah berpuasa selama setahun"-ALBAZZAR

Sesudah mengharungi pelbagai dugaan pada bulan Ramadhan dan berjaya menjalankan ibadah puasa, umat islam sekali lagi diberikan peluang merebut ganjaran pada bulan kemenangan, iaitu di bulan Syawal ini dengan satu lagi peluang yang tidak harus dilepaskan begitu sahaja untuk menambahkan pahala dan keberkatan di dunia iaitu dengan berpuasa enam.

Satu keistimewaan yang difahami dari sabda Nabi Muhammad itu ialah satu kebajikan dan peluang yang paling berharga disediakan kepada orang2 yang mengejar ni'mat dan kemurahan Allah taala sepanjang hidup terdapat pula di bulan syawal iaitu puasa enam hari di dalamnya.Ganjaran pahala diberikan oleh Allah taala kepada mereka yang berpuasa enam di bulan syawal ini ialah seperti ganjaran pahala kepada yang berpuasa setahun...

Diantara kelebihan2 puasa enam hari di bulan syawal ialah:

# puasa enam umpama sunat rawatib sesudah solat fardhu bagi menampung kekurangan puasa fardhu menjadi tanda diterima puasa ramadhan yang kita kerjakan

# sebagai tanda bersyukur kepada ni'mat yang diberikan di bulan Ramadhan seperti ni'mat kesihatan tubuh badan yang baik

# mendapat kebaikan berlipat ganda serta diangkat darjatnya

# memudahkan malaikat al-maut mencabut nyawa

Oleh yang demikian marilah kita merebut peluang yang ada dan mengerjakan puasa enam demi mendapatkan fadhilat2 yang ditetapkan Allah padanya serta inginkan keredhaan-NYA jua



Hari ini hari terakhir aku menyempurnakan puasa 6..ngee.. esok aku akan merdeka & nak berhajat serta bernazar lak..huhu..Alhamdulillah..

Labels:

posted by Amrixxx @ 6:59 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Adab Pemakaian Perhiasan

Nasihat Nabi Muhammad Salawatu Alai Wasalam. kepada Saidina Ali kw. sesudah Saidina Ali berkahwin dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Nabi Muhammad Salawatu Alai Wasalam. Nabi Salawatu Alai Wasalam. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari

1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad Salawatu Alai Wasalam. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka dizaman Nabi Lut a.s.

Perhatian : Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki ataupun perempuan. Muslimin dan Muslimat, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat kecelakaan dari Allah SubhanAllah Wa Taala. Nabi Salawatu Alai Wasalam. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi Salawatu Alai Wasalam. dapatlah kita pahala..

_____________________________

Hukum Lelaki Bergelang.
Kejahilan dan kedangkalan utk tidak mendalami ilmu agama boleh menyebabkan seseorang itu terikut-ikut dengan tindakan, penampilan cara hidup orang kafir.

Musuh Islam merancang termasuk dalam bidang perubatan agar orang Islam terjebak untuk menerima cara yang diperkenalkan. Sebagai contoh mereka menciptakan alat bagi mengurangkan tekanan darah dalam bentuk gelang tangan, bagi orang Islam yang tipis imannya akan menerimanya sebagai satu kaedah perubatan terkini.

Hakikatnya banyak cara lain yang boleh digunakan, tetapi kerana memakai gelang itu adalah dilarang untuk dipakai oleh lelaki Muslim, maka itulah cara terbaik diperkenalkan oleh musuh agar Muslim dilaknat oleh Allah s.w.t.,apabila dilaknat mereka tidak akan menjadi umat yang kuat untuk menghadapi kemaraan musuh mereka.

Larangan memakai gelang tangan walaupun untuk tujuan kesihatan, telah ditegaskan oleh Rasullulah s.a.w: Hadis Imran bin Hussein r.a., bahawasanya Rasullulah s.a.w. telah melihat pergelangan tangan seorang lelaki yang memakai gelang yang diperbuat daripada tembaga, maka baginda bertanya kepada lelaki berkenaan.

"Apakah bendanya ini"? Lelaki itu berkata,"Ia adalah gelang perubatan". Rasullullah bersabda,"Sesungguhnya benda itu tidak memberi apa-apa (faedah walaupun utk tujuan perubatan),buangkan benda itu drp. diri anda, jika sekiranya anda mati dan benda itu ada pada diri anda, maka anda tidak akan berjaya (selamat) untuk selama-lamanya." Hadis Sahih yg
ke-19,885 Riwayat Imam Ahmad.

Pemakaian gelang pada hari ini, melibatkan ustaz2, pegawai2 kerajaan, menteri2 bahkan perdana menteri sekali pun…sesungguhnya mereka semua telah tertipu dengan perancangan
musuh yang mahu menghancurkan pegangan akidah umat Islam.

Di Malaysia trend ini bermula di mana gelang hitam diberikan sebagai hadiah orang yang baru balik dari Mekah.Sekarang ini dibenarkan oleh Tabung Haji kepada jemaah haji apabila berada di Tanah Suci supaya faktor mudah di kenali atau sebarang kes hilang , kemalangan dsb.

Jenis2 gelang yang diharuskan:-

1. Gelang pesakit semasa berada di hospital (di tanda nama pesakit dan wad)
2. Gelang pesalah/penjenayah (dipakai oleh penjenayah yg telah di tangkap polis)
3. Gelang kaki bagi pesakit gila/jiwa.
4. Gelang Besi Tabung Haji (pemakaian waktu mengerjakan haji sahaja)

Pemakaian perhiasan utk lelaki adelah cincin sahaja mengikut sunnah & niat perlulah juga kerana sunnah.. Pemakaian cincin,gelang,subang & rantai sememangnya ade batasan syariat utk umat islam serta xperlu dipertikaikan lagi oleh kaum wanita @ lelaki..Kejahilan kita kekadang boleh menyebabkan terjerumus kedalam kemurkaan Allah Swt & sepanjang hidup kita tidak Diredha-Nya.. wallahualam..

Daripada ibnu abbas r.a telah berkata : Rasulullah s.a.w melaknat wanita yang menyerupai lelaki dan lelaki yang menyerupai wanita…

Labels:

posted by Amrixxx @ 6:19 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Hari Raya Opis Sedunia ...

9/10/2009 (Jumaat)

Tonemen bowling diadakan di Ampang Superbowl Summit selepas solat Asar..Dak2 opis aku cam bese semua terkandas seliuh tangan termasuk aku..huhu..
Pada malam hari plak beraya dirumah membe2 lame di seksyen 9 shah Alam, Kajang & subang hingga kul 12 mlm sebelum balik ke hotel..

Beraya di Umah Ir.Irwan Ir.Datuk Khalid ex-house mate lame aku tahun lepas sebelum dia masuk gomen yg comel montel baju hitam 2..huhu.



10/10/2009 (Sabtu)

Menyambut jamuan hari raya di Hotel Holiday Villa..
dari kul 9 pagi hingga 4 petang...

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:43 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Rasulullah



Hijjaz

Rasulullah

( 1 )
Rasulullah dalam mengenangmu
Kami susuli lembaran sirahmu
Pahit getir pengorbananmu
Membawa cahaya kebenaran

Engkau taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya

( korus )
Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Tidak terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau rasul mulia
Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran
Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam Al-Quran

Rasulullah kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal sunnahmu

Kami sambung perjuanganmu
Walau kita tak pernah bersua
Tapi kami tak pernah kecewa
Allah dan rasul sebagai pembela

Labels:

posted by Amrixxx @ 8:22 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Cara Mudah Mengenalpasti Terdapat Gangguan Jin / Sihir atau Tidak

Ayat2 Mudah Dalam Set Ujian Mengenalpasti

Berdasarkan pengamalan penulis yang terhad, ayat-ayat muqata’at dari Al-Quran didapati mampu mengeluarkan tindakbalas dari jin gangguan / sihir yang mendampingi atau memasuki badan pesakit. Untuk menguji, pesakit hendaklah membaca sendiri, atau didengarkan bacaannya oleh ahli keluarga.

Teknik Ujian

Cara ujian adalah mudah:

(a) Ambil kadar degupan jantung sipesakit

(b) Pesakit baca ayat-ayat di Set 1 (atau pesakit dibacakan ayat2 tersebut)

(c) Henti dan ambil kadar degupan jantung si-pesakit

(d) Sekiranya tiada tindakbalas, pesakit baca ayat-ayat di Set 2 (atau pesakit dibacakan ayat2 tersebut)

(e) Henti dan ambil kadar degupan jantung si-pesakit

(f) Perhatikan kesan-kesan lain pada pesakit seperti:

· sendawa,

· batuk-batuk, atau

· rasa benda bergerak di kulit atau di dalam badan


Set 1

Baca ayat-ayat berikut (dalam bentuk Rumi) TUJUH kali sahaja. Perhatikan sesetengah huruf seperti KAF, ’AIN, SOT, MIM, SIN dan QAF perlu dilamakan bunyinya selama 6 saat (atau 6 harkat).


KAFFFFFF HA YA ’AINNNNNN SOTTTTTT

dari Surah Maryam, Ayat 1

HA MIMMMMMM

dari Surah 42 AsSyura, Ayat 1

’AINNNNNN SINNNNNN QAFFFFFF

dari Surah 42 AsSyura, Ayat 2


Di bawah ini disediakan ayat-ayat Set 1 sama tetapi dalam teks Arab bagi mereka yang boleh membaca Al-Quran:

dari Surah Maryam, Ayat 1

dari Surah 42 AsShura, Ayat 1

dari Surah 42 AsShura, Ayat 2



Set 2

Sekiranya tiada kesan pada bacaan Set 1, teruskan bacaan Set 2.

Baca ayat-ayat berikut (dalam bentuk Rumi) TUJUH kali sahaja. Perhatikan sesetengah huruf seperti SIN, MIM, NUN perlu dilamakan bunyinya selama 6 saat (atau 6 harkat).



THO HA


dari Surah TaHa, Ayat 1

THO SINNNNNN


dari Surah AnNaml, Ayat 1

THO SINNNNNN MIMMMMMM

dari Surah 26 AsShu'ara, Ayat 1

YA SINNNNNN

dari Surah Yasin, Ayat 1

NUNNNNNNN

dari Surah Qalam, Ayat 1



Di bawah ini disediakan ayat-ayat Set 2 tetapi dalam teks Arab bagi mereka yang boleh membaca Al-Quran:

dari Surah TaHa, Ayat 1

dari Surah AnNaml, Ayat 1

dari Surah 26 AsShu'ara, Ayat 1

dari Surah Yasin, Ayat 1

dari Surah Qalam, Ayat 1

Labels:

posted by Amrixxx @ 5:28 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Ayat 1000 Dinar



Maksudnya ialah : “Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.
Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka.
Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya.
Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya.
Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.”

Labels:

posted by Amrixxx @ 5:42 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Demonstrasi Pemimpin Berjiwa Rakyat






Gambar diats menerangkan aku tengah berada diketinggian 4000 kaki dari paras laut dimana Jambatan hendak dibina.. dengan kesejukan yang membeku & salji yang turun tanpa henti2 aku meneruskan ronda2 sambil wat demonstrasi setelah mendapat tunjuk ajar dari tukang kayu bernama zol @ nama glamernye john!! Johndoe..ekeke :p



p/s- Semua gambar didalam ini menunjukkan aku tengah posing maut..wahaha.. :p

Labels:

posted by Amrixxx @ 10:29 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com