Kilauan Mataku

Lagu koi Oghang Temerloh..


Aku balik kg minggu lepas.. adik bongsu aku pasang lagu org temerloh..
Besh siot...layan..thehehe :P

meling-meling

makwe koi

gone gamoknyer

kole semantan

lagu pahang

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:52 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

DOA NABI YUNUS DALAM PERUT IKAN

لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ {87}

(La ilaha illa anta. Subhanaka inni kuntu minaz zolimin)
Ertinya :"Tidak ada Tuhan yang sebenarnya disembah melainkan engkau, ya Allah.
Maha Suci engkau, sesungguhnya aku adalah dari orang yang membuat zalim."
SURAH AL-ANBIYAK(21):87

Menurut riwayat, nabi Allah Yunus telah dicampakkan ke laut setelah diundi beberapa kali, tatkala kapal yang dinaiki oleh baginda hampir karam. Allah memerintahkan kepada ikan Nun untuk menelannya. Keadaan di dalam perut ikan Nun itu sungguh tidak selesa dan baginda berharap agar Allah mengeluarkan baginda dari perut ikan tersebut.

Allah telah mengilhamkan Nabi Allah Yunus untuk membaca doa tersebut. Dan apabila Nabi Allah Yunus membaca doa tersebut, baginda terasa lapang dan tenang. Akhirnya Nabi Allah Yunus terselamat apabila dimuntahkan kembali oleh ikan Nun dan baginda terdampar di tepi pantai serta diselamatkan oleh orang lain.

Jadi, jikalau kita rasa susah hati dan menghadapi kesusahan serta kepayahan, maka bacalah doa ini. Disamping itu kita jangan lupa berdoa dan mengharapkan pertolongan Allah. Zikir ini juga dapat mengukuhkan iman dan menimbulkan keinsafan di dalam diri kita.

Tatkala kita membacanya patut kita hayati sungguh-sungguh bahawa kita telah menzalimi diri kita. Oleh itu kita bertaubat daripada segala dosa, samada kecil atau besar, yang disedari atau tidak, terhadap manusia atau dosa terhadap Allah. Mudah mudahan Allah mengampunkan segala dosa kita dan melapangkan segala kesempitan kita.

Labels:

posted by Amrixxx @ 2:06 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan..

Pertama-tama sekali aku mengucapkan rasa syukur pada Allah swt kerna memanjangkan usia aku dan moga dapat menyempurnakan ibadah puasa dgn semprna tahun ini..

keduanya aku memohon maaf dan ampun zahir batin andai ada terkasar bahasa dan terlajak kata selama perkenalan dgn kalian semua.. sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah swt dan yg hina itu adalah dari aku sendiri.. marilah kita semua sebagai umat islam bersatu hati dan selamat mendoakan agar Ramdhan kali ini penuh bermakna dgn amalan2 mulia..InsyaAllah..

bagi yang ingin mengetahui waktu imsak dan berbuka sila ar klik link ini.. :D
Jadual Berbuka Puasa

Labels:

posted by Amrixxx @ 3:41 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Memburu Kelah Di Taman Negara Tasik Kenyir



Petang Nih aku dan membe2 ke Tasik kenyir untuk memburu kelah selama 3 ari 2 malam..
esok pagi naik house boat dan bermalam seharian atas boat.. Pada tahun lepas aku g selama 4 ari 3 malam.. namun begitu.. ikan kelah disini mengecewakan coz kecik2 dan susah nak dapat.. rasanya tahun lepas aku hanya dapat ikan lampam je.. adepun ikan kelah yg kecik2..pepun.. mmg seronok.. :D



bulan lepas.. membe2 aku g laut tapi aku xg coz ada hal peribadi.. ngk diorang dapat kerapu 2 dan 3 ekor sekali naik (dalam 1-2kg).. geram gak aku ngk.. tapi xpe ar, laut kat sini dekat je.. bila2 boleh g...hehe :D







Labels:

posted by Amrixxx @ 2:36 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com