Kilauan Mataku

Najib Bentang 'Bajet Seluar Dalam' Kata Mahfuz

Assalam & selamat tgh ari semua...
dah lame aku tak update blog nih.. maklum ar bz katakan..ekeke :P

KUALA LUMPUR 16 Okt - Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar menyifatkan Belanjawan 2011 merupakan bajet retorik dan hanya mementingkan Pilihan Raya Umum yang akan diadakan seawal tahun depan.

Beliau berkata melalui bacaan awalnya sepatutnya PRU-13 akan diadakan pada bulan Mac atau Jun, tetapi melihat kepada bajet yang dibentangkan, ianya akan diadakan lebih awal daripada yang dijangkakan.

"Berdasarkan bajet yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, beliau tidak boleh menunggu lebih lama dari itu dan jika tidak ianya pasti memberikan tamparan hebat khususnya Umno-Barisan Nasional.

"Jadi, nampaknya tidak apa yang menarik daripada pembentangan tersebut dan lebih bersifatkan retorik. Saya sifatkan sebagai bajet 'seluar dalam' di mana ianya memainkan yang penting untuk kerajaan mencapai matlamat Pelan Tranformasi Ekonomi (ETP) dan pertumbuhan 7 peratus yang bergantung kepada 'seluar dalam' dan juga 'kelambu'," kata Mahfuz yang juga Naib Presiden PAS.



Komen aku tetang bajet semalam yg dibentangkan oleh najib sungguh Hebat dan Terharu aku rase.. kakitangan awam xpat bonus lagi???.. ye ar camne nak dapat bonus.. kerajaan belanja lebih daripada pendapatan.. FDI xmasuk2!! ahaks..

Bagaimana pula Projek nih yg menghabiskan duit rakyat!!


Warisan Merdeka siap 2015

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pembinaan satu lagi mercu tanda di ibu negara, dinamakan Warisan Merdeka setinggi 100 tingkat, lebih tinggi daripada bangunan tertinggi di Malaysia, iaitu Menara Berkembar Petronas setinggi 88 tingkat.
Katanya, projek bersepadu bernilai RM5 bilion yang dibina bersebelahan Stadium Merdeka dan Stadium Negara akan dilaksanakan Permodalan Nasional Bhd (PNB).

Menara yang bakal menjadi kebanggaan negara menjelang 2020, dijangka siap pada 2015. Projek berkenaan adalah sebahagian daripada tiga projek pembinaan mega yang diumumkannya ketika membentangkan Bajet 2011 di Parlimen, semalam.



1) Penglupusan cukai barangan pelancong/tempatan: tidak beri kesan untuk menaikkan taraf hidup rakyat dah sedia terhimpit. Barangan dari hujung rambut ke hujung kaki memang berkaitan dengan bini pertama ....
Bajet Permata tidak di bawah mana-mana kementerian, jadi ke mana bajet ini disalurkan ?

2)Pendek kate projek nak bantu kroni2 aku nampak ar..huhu..
Mahathir pergi tinggalkan 88 tingkat..esok Najib pergi tinggalakan 100 tingkat plak!!ahaks..

3) Wang KWSP & PNB bakal dijadikan "CAgaran" kerjaan utk melabur di Luar Negara.. KLu menang untung ar.. klu kalah.. Rugi!! adehhh!! Malaysia akan lingkup tanpa FDI. Gagal mendapat FDI, sekarang hendak diguna wang EPF dan PNB. Pengurusan dalaman akan membawa kepada banyak penyelewengan kerana lazimnya CAT tak diguna pakai. Yang akan menjadi mangsa nanti adalah penyimpan wang kerana pulangan akan merosot. Mana-mana negara membangun yang tidak mendapat FDI yang memberangsangka n tidak akan berjaya dalam ekonominya..


Banyak sgt aku nak komen..tapi wat mase sekarang "geram" aku lagi byk daripada idea.. harga Petrol n byk makanan asas utk rakyat m'sia camne???ermm..
so, elok ar aku mencari ketenangn dulu erk..ehehe :D

Labels:

posted by Amrixxx @ 12:35 PM,

3 Comments:

At October 16, 2010 at 6:51 PM, Blogger F A R Y N said...

aku rasa best sbb bley shopping lebih je nanti..hahaha
lain2 tak memihak langsung..haishhhh

 
At October 16, 2010 at 9:31 PM, Blogger MrPayid said...

aku rasa bnda tu cam peringatan utk dia.. dia mana nak kalah.. sbb skrg kalau org tgk KLCC musti org kaitkan ngan mahathir... so dia pun nak jgk..

 
At October 17, 2010 at 4:10 PM, Blogger Amrixxx said...

vin- mmg besh bg pompuan..tp aku rase klu semua brg xde cukai lagi besh kan kan..ekeke :D

payid- 2 ar pasal.. tapi bagus jugak najib wat camtuh..nanti xde ar org ingat mahathir dah..huhu..bak kate org, barang yg jgn dikenangkan..!! ahak ahak..

klu najib xmboh kalah ngan mahathir..Rosmah Mansor(RM)xmboh kalah ngan siti hasmah..huhu.. bagus2..habiskan harta rakyat.. ahaks..

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com