Kilauan Mataku

Aku Mimpi Dapat Anugerah Jadi Perawat Islam..

Bismillahirahmanirrahim
Nak jadi Perawat bukanlah tugas mudah dan memerlukan kesabaran yg tinggi.. beberapa tahun sudah Aku ada terfikir, haruskah aku jadi perawat islam??.. tapi hati aku cuba menolak coz klu boleh aku xnak libatkan masalah kpd keluarga dan sedara mara.. ye ar, kekadang klu kita menang berhadapan dgn jin2 atau tukang sihir..Mereka xkan berdiam diri lalu akan menganggu keluarga dan sedara mara kita..erm.. kadang kala aku terfikir gak, klu x jadi perawat, jin2 dan iblis akan menggangu gak tanpa mengira sape kita coz dah itu sumpah mereka..cuma antara kita sedar atau tidak.. subhanallah..

Masalah nih dah lame hadir dalam mimpi aku dan selalu bermain dikotak fikiran aku…malam tadi adalah malam paling dahsyat buat aku coz rasanya dalam mimpi aku nyaris2 maut berhadapan dengan tukang sihir, iblis dan jin kafir peliharaan tukang sihir tersebut…klu sebelum nih aku mimpi bace surah2 tertentu dan al-fatihah aku segera dapat menguasai mimpi dan adakalanya jin2 terus terbakar..

Malam tadi dalam kul 11 mlm..Sebelum tido aku berniat nak lihat sekitar kampong aku yakni sedara mara samada ada gangguan @ tidak coz asal aku balik kampong je rasa lain macam dan tetiap malam klu baca yassin dan solat lewat malam kat rumah aku ada terasa pelik dan meremang bulu roma..Akhirnya doa aku makbul..tiba-tiba baru tgk kampong halaman dalam mimpi tersebut.. aku terkejut tetiba terus berentap dgn tukang sihir dan jin2 peliharaannya yang ganas tanpa wat persediaan..

Tak sangka aku xdapat mengatasi mereka coz ada ilmu2 tertentu yang belum aku kuasai lagi..dan ayat2 al-quran tak boleh membakar mereka.. Yeps.. aku tak nafikan klu melibatkan jin yang dah berusia beribu tahun,iblis dan tukang sihir yang kejam..ayat2 al-quran mereka boleh hafal dan mmg xberkesan…

Melainkan kita terus bergantung pada Allah Swt memberi ilham utk menewaskan mereka..Klu jin boleh mati dan masuk islam.. tapi klu Iblis xkan mati klu berhadapan dgn mereka coz Iblis dah wat perjanjian dgn Allah swt akan hidup sehingga kiamat.. malam tadi aku xde kekuatan utk menghalau jin,iblis dan tukang sihir coz terlalu ramai dan kuat.. aku plak keseorang mase tuh..

Kemudian, aku melarikan diri beberapa ratus meter dari kampong coz berasa nyawa2 ikan diserang berpuluh2 jin ganas dan tukang sihir…dalam mimpi mlm tadi, orang tua aku dan sedara mara mereka telah bunuh.. Mujurlah sampai satu tempat aku bersembunyi dibalik pintu sambil bertawakal pada Allah swt…

Tiba2 muncul dua orang pemuda yg cuba menolong aku..katanya nape tak pagar diri dan kawasan dengan garam..aku cakap terlupa dan xsempat.. lepas tuh, 2 orang pemuda nih membawa garam, kain kuning,keris dan sebatang buloh..mereka mengajak aku berhadapan dgn tukang sihir tersebut tapi aku tak pergi coz dah xde kekuatan..lalu aku terus terjaga bilamana teringat nama seorang dukun dari Indonesia ..astagfirullah’azim..

Kesimpulannya..
Rasanya xmustahil aku, keluarga dan sedara mara aku ada yang terkena sihir tanpa sedar melainkan perawat lain melihat…Mahu tak mahu aku kena berguru dengan yang lebih ahli coz setiap perkara dan masalh nanti aku dapat kenal pasti dengan tepat.. bukan agak-agak dan firasat lagi..klu dapat kenal pasti dgn tepat maka mudah ar cara merawatnya tanpa memakan masa berjam2.. :D
Boleh jadi..masa nak merawat orang, diri kita plak kena serang tanpa kita sedar atau berpindah pada orang lain..menda2 camnih ar perlu aku elakkan dan kuasai..erm..Ayat2 hafazan dan pengerun untuk jin dan iblis mmg ada aku hafal dan selalu bace..tapi belum cukup memadai andai kita xtahu tipu muslihat mereka yg sebenar.. Allahuakbar.. Allahuakbar.. Allahuakbar..

Ayat Seribu Dinar

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga.
Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu
.

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:12 PM,

23 Comments:

At July 26, 2010 at 4:49 PM, Blogger F A R Y N said...

kena fikir elok2 dan mintak pendapat kepada org2 yg lebih arif :)

 
At July 26, 2010 at 4:57 PM, Blogger Amrixxx said...

hehe..
dah tanye vin..xde masalah pun..cuma atas aku je nak xnak.. :D

 
At July 27, 2010 at 1:29 AM, Blogger uNcLeJoE said...

ko insan terpilih am... nanti makin tinggi lagi tanggungjawab... bersedia lah ekkk... salamtak wa kullishaik bikhair... insyaAllah... aminnnn

 
At July 27, 2010 at 8:50 AM, Blogger ElyndaIzan said...

amrixx aku nak tny pendapat kau lah...kalau pernah bermimpi lawan ngan iblis syaitan tu mcm mana ye..sbb aku pernahlah beberapa kali mimpi mcm tu...aku mcm rasa ada movement..pastu aku ingat aku mmg lawan sambil baca ayat kursi..kadang2 aku rasa mimpi tu mcm betul je..

 
At July 27, 2010 at 8:52 AM, Blogger ElyndaIzan said...

lupa nak ckp...muka makhluk tu kurang jelas lah..cuma aku mcm tau sendiri itu benda jahat...

 
At July 27, 2010 at 10:33 AM, Blogger Amrixxx said...

to UJ- mekaseh UJ..InsyaAllah klu aku betul2 dah sedia zahir dan batin..

To Linda - biasanya ada jin dan iblis cuba menganggu keluarga dan mengusai diri ko.. mimpi bertarung tuh same ar cam berlawan antara ultraman dan raksasa.. dlm mase yg same ko pun ade kuasa sakti apabila bace ayat2 al-quran.. samada sebagai pedinding @ nak mulakan serangan..

klu ko tgk org ngigau @ tetiba histeria tuh maknanya diri dia dah dikuasai dan mudah bagi syaitan2 dan iblis keluar masuk dlm badan org tuh...

yeps.. jin dan iblis nih kurang jelas rupanya coz boleh menjelma ape2 je.. kuasa jahat boleh dikenal pasti lynda klu kita peka pada persekitaran dan tingkah laku..

 
At July 27, 2010 at 10:51 AM, Blogger ElyndaIzan said...

selalunya lepas aku dpt baca ayat kursi atau apa aje ayat al-quran yg lain dgn betul..tak berterabur..aku akan terjaga dgn sendiri..sampai berpeluh..mcm kene tindih kan..aku seboleh mungkin cuba bukak mata..baca ayat dgn betul..klu org ada pengalaman mungkin dia tau..seboleh mungkin lawan x mahu mengalah..

plg teruk aku pernah kene masa kat batu pahat, afew years ago..sebelum kene tindih aku dpt dgr bunyi dan rasa ada benda yg besar tgh berlari2 naik turun tangga dgn dengusan yg mengerunkan..cuma aku x boleh nak buka mata je..seminit dua lepas tu aku kene tindih..

pinggang aku dan bhg belakang mcm kene cengkam...aku baca ayat kursi bnyk kali...aku lawan..lagi aku baca lagi kuat dia cengkam sbb bacaan aku dah berterabur..kemudian aku cuba baca kusyuk..lepas beberapa kali tu baru benda tu hilang..aku bukak mata..tgk keliling..aku teruskan zikir..usap kepala mia..masa tu dia masih kecik..aku tak mo benda tu ganggu anak aku pulak..

aku tgk keliling gelap sunyi semua org tido..tak ada bunyi apa pun..aku baring blk sambil baca ayat kursi.. entah bila aku tertidur aku tak tau..aku pasti dgn kejadian tu..i know that i'm not dreaming...

 
At July 27, 2010 at 11:13 AM, Blogger Amrixxx said...

yeps..
seperti aku cakap.. klu ko peka dgn keadaan sekeliling ko akan dapat rasai kewujudan makhluk tersebut...pokoknya dia tunggu ko lalai @ baru nak lena... keadaan ko cam kelemasan dan xboleh bergerak,bersuara dan adakala dia kuasai fikiran ko..

klu ko rase bace ayat2 al-quran panjang sgt.. boleh je terus azan @ niat hati berlindung terus kepada Allah swt..

klu ikutkan pengalaman aku ar.. tempat tuh keras atau menda camtuh nak bertuan..cam antu raya,polong & lain2..erm..

Doa mengelak ketindihan..

http://islam2u.net/index.php?option=com_content&view=article&id=26:doa-kerana-ketindihan&catid=16:doa-doa-khusus&Itemid=24

 
At July 27, 2010 at 12:10 PM, Blogger ElyndaIzan said...

kat batu pahat tu mmg kampung la..tempatnya mmg keras skit...aku dah selalu juga tido sana tapi hr tu nak terkena..

makcik aku penah pesan..nak baca ayat kursi tak boleh laju sgt..lambat sgt..sbb syaitan boleh ikut..betul ke ye?

aku mmg amalkan baca ayat kursi dr sekolah menengah dulu lg amri sbb aku ingat sgt pesan ustaz aku masa tu..dia nasihat kata ayat kursi ni kena selalu baca..bnyk kelebihannya..selain dapat melindungi kita drpd iblis dan syaitan..dulu aku dok asrama kan lg lah..nak kena ada pendinding diri...

 
At July 27, 2010 at 12:34 PM, Blogger Amrixxx said...

hehe..
yeps.. betul 2 linda.. dia boleh ikut kita bace..klu boleh bace satu baris tu biarlah ulang 2 @ 3 kali.. klu paham makna lagi bagus.. yang penting ada self confident..
tapi klu ko berdepan ngan jin yg idup beribu tahun & iblis.. ayat2 al-quran ada gak xberkesan pada mereka malah siap boleh nganjing lagi klu kita salah bace.. maksud aku dia boleh ketawakan kita sampai terbahak2 klu salah bace..

tahun lepas kat sekolah adik aku.. jin2 mengamuk dan serang sekolah.. hampir 80 org pelajar pompuan kena histeria.. mujur adik pompuan aku xkena.. dia ckp jin2 kafir tuh ketawa terbahak2 coz kawan adik aku bace ayat qursi salah dan siap kena tegur lagi.. ..sampai dr. harun din pun turun sekolah adik aku..

just aku ckp kat adik aku.. yang penting kuatkan hati & ingat Allah byk2.. xsemestinya bace ayat kursi..

utk pengetahuan ko linda..
surah al-fatihah tuh sendiri pun pengerun kepada syaitan & iblis.. byk fadhilatnya.. itu pun dah cukup.. byk perawat islam guna al-fatihah je klu nak rawat pesakit selain ayat kursi & bacaan yassin..

klu perawat yg hebat dia xakan melulu bace ayat2 al-quran sebagai pendera jin.. dia akan cuba berbincang elok2 dan minta jin pulang ketempat asal serta menjauhi mangsa.. hal camnih selalunya berkaitan ngan saka n sihir ar..erm..

 
At July 27, 2010 at 1:15 PM, Blogger bofoyengfeng said...

u r gifted bro. bukan semua orang boleh dapat. best (plus seram) jugak baca pengalaman mimpi ko tu.

 
At July 27, 2010 at 1:18 PM, Blogger syahza said...

aku nk komen gambo je..

ensem nampak, gambo kawin ke?

 
At July 27, 2010 at 1:40 PM, Blogger ElyndaIzan said...

ko ni sya..tgh2 serius aku baca khutbah si amri ni boleh aku tergelak bila baca komen ko..hehehehe

amri sekolah adik ko aku tau kat mana..eh mmg sekolah tu kene serang dgn jin ye..tapi apa pasal ye..sbb sebelum tu tak pernah jd mcm tu..

bab ko kata boleh rasa ada something tu aku mmg pernah rasa masa aku pergi genting 10 thn lepas...membuatkan sampai skang aku mmg mengelak tak mahu ke sana lagi....aku tak tau kenapa aku rasa lain mcm start dr naik kabel car..kawan2 aku enjoy sakan aku sorang je bnyk diam..

aku tak tau nak citer camne..i feel something strange..really strange...mcm ada sesuatu ngan tmpt tu..diaorg kononnya nak happykan aku bawak naik genting tu sbb masa tu aku tgh prust menonggeng citernya...

tapi aku x happy langsung..dlm hati aku ingat nak blk saja..dan berdoa pd Allah agar kitaorg semua selamat blk...unfortunately on the way back tu kereta kawan aku broke down..kitaorg tersadai kat highway masa tu pukul 8.30 mlm..luckily kire2 20m ada telefon plus tepi jln terus call dan truck tunda sampai..jam 11.00 mlm baru sampai rumah..

aku tak tahu apa yg dah ikut kitaorg blk dr genting sampai kete yg elok broke down tiba2..wallahualam..so jd pengajaran la tu..sampai skang pun klu ada yg ajak ..i'm sorry aku tak mahu pergi lagi..ada satu rasa yg sukar aku nak gambarkan, nak ceritakan....yg pastinya bukan sesuatu yg elok..

 
At July 27, 2010 at 3:00 PM, Blogger Amrixxx said...

to kemat - klu nak ikutkan mimpi aku tuh kemat.. jin2 kafir tuh cam canibal ar tgh melahab orang dan bangkai binatang sambil kejor aku..ehehe :D

to sya - ahaha..gambo ari raya je ar.. opis aku wat kat hotel holiday villa, subang.. hehe :D

to linda - kat genting tuh linda.. jgn cakap jin2 bertendang.. Bapak jin pun bersepah kat situ coz kaki2 judi kat sane byk pakai jin gak nak menang bertaruh & menipu.. huhuhu

 
At July 27, 2010 at 3:44 PM, Blogger Amrixxx said...

kes sekolah adik aku tuh pasal budak laki kencing belakang surau dan dak laki merokok buang merata2..
so, terkena kawasan kampung dia ar..pe lagi mereka mengamuk dan marah ar.. abish semua pelajar2 yg lemah semangt dirasuk, cikgu2 ada yg terkna gak n ustaz pun ada kena tipu hidup2 ngan jin tuh setelah berbincang..erm..

 
At July 28, 2010 at 1:27 PM, Blogger syahza said...

eh chup chup... aku nk g genting awal bln 8.. baru igt nk drive sndri.. adoyai..

citer la skit psl genting

 
At July 28, 2010 at 2:16 PM, Blogger ElyndaIzan said...

sya ko tny aku atau amrix? klu aku..insyaallah aku x mau ke sana lagi...x tau nak story mcm mana tp amrix mungkin paham kot..aku rasa mcm terbeban sesuatu masa kat sana..something strange yg aku x boleh explain..tapi hati aku langsung x sedap sepanjang 8-9 jam kat sana..

 
At July 28, 2010 at 2:19 PM, Blogger syahza said...

sapa2 pun boleh jwb :D

 
At July 28, 2010 at 3:24 PM, Blogger Amrixxx said...

to sya - hehe.. g honeymoon ke? thehehe :D

to linda- xde ape sebenarnya linda.. bace je doa & jgn terlalu cara sgt mereka.. klu tersedar tuh doa minta perlindugan je ar dari Allah swt..InsyaAllah, klu kita xganggu mereka..meraka tak ganggu kita.. :D

 
At July 29, 2010 at 8:15 AM, Blogger Amrixxx said...

tambahan pula, mereka boleh dikatakan ada dimana2..
cuma digunung2,bukit2,diawan, dilaut2 dan disungai2 mereka mempunyai kerajaan @ kawasan perkampungan...

 
At July 29, 2010 at 6:07 PM, Anonymous wirajiwa said...

Aku sedia membantu (tolong pegang jer laa) kalau kau berubat org nt Amm. kalu perlukan pembantu boleh cari aku.:P
"Anugerah yang hebat datang bersama tanggung jawab yang berat"
Semoga Allah memberikan engkau kekuatan dan sentiasa melindungimu, keluarga dan sahabat-sahabatmu. amin

 
At August 1, 2010 at 12:56 PM, Blogger Amrixxx said...

cantik ar 2 bro...
kena cari sorang lagi ar..
coz dlm mimpi aku ada 2 org pemuda yg tolong aku..ehehe
klu x, berpeluh2 dan nyawa2 ikan gak kita nak menang.. :D

 
At August 1, 2010 at 1:54 PM, Blogger Amrixxx said...

lupe plak bro...
kita gilir2 ar pegang org sakit..
klu laki & makcik2 yg sakit bro pegang..
klu pompuan & aweks cun biar saya pegang..hohoho :XD
ade ke org berubat camtu..huhu :P

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com