Kilauan Mataku

Syair - Kezaliman

Aku Difitnah
kerana cuba nyatakan kebenaran
aku didengki
padahal aku tidak pernah mencela mereka
sebelum aku
sudah ramai org terhormat didengki
kata mereka
tak berdusta sukar nak hidup
ketahuilah jin dan manusia
itulah kata-kata dari syaitan laknatullah

pabila bersabar
aku terus didengki kerana kejamnya manusia
namun aku tetap dengan pendirianku
mengharap keredhaan Ilahi
alangkah ramai manusia yang mati
akibat difitnah dan didengki..



Kata-kata Hikmat Saidina Umar R.A
Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka berseri-seri menunjukkan kata-kata lemah lembut

Labels:

posted by Amrixxx @ 10:10 AM,

4 Comments:

At June 11, 2010 at 7:14 PM, Blogger F A R Y N said...

fuyyo..hensem la gambar! hahaahahahaa

 
At June 13, 2010 at 8:27 AM, Blogger Amrixxx said...

huhu...
jgn ckp camtu vin.. kerana setiap kata2 adalah doa..
so, berdoalah utk aku..erk.. nanti lagi berseri2 muka aku..Insyaallah..ekeke :D

 
At June 18, 2010 at 12:33 AM, Blogger uNcLeJoE said...

aku rasa kan... orang tak baca kot entry ni.... orang duk tg gambar tu kan... ahaaa tgk kan aku dah kate... dah ada komen gitu kat atas hehehe... tp amri aku baca dow... mungkin muka yang bersri-seri itu adalah satu kebajikan seperti muka orang dalam gambar hiasan tu ekkk hehehe

 
At June 18, 2010 at 10:03 AM, Blogger Amrixxx said...

huhu..
ape ar korang mepek nih...
yeps..muka aku akan berseri2 bila kuar peluh jantan..hehe :D

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com