Kilauan Mataku

Selamat Hari Raya Pada Umat Islam...


Dengan penuh Kesyukuran pade Allah swt.. Aku ingin mengambil kesempatan mengucapkn
Selamat Hari Raya Aidilfitri & Salam Kemaafan seandainya satu saat tika dulu kite semua pernah berselisih faham & bertahyul tanpa batasan..

Akhir Bicaraku,
Marilah kite sambut raya tahun ini dengan kegembiraan sebagai tanda syukur dapat menyempurnakan rukun islam bukan gembira nak men meriam erk..
& xlupa juga Aku ingin berkirim salam pade yg kejauhan.. & aku akan berkunjungan pade yg dekat..InsyaAllah.. :D

Labels:

posted by Amrixxx @ 9:49 AM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

Anak Soleh - Aeman



Sungguh merdu lagu dan penuh makna bagi yg merasai dan menjiwai..
rasa rindu,rasa bersalah,rasa berdosa,kesepian dan pelbagai perasaan mengoncang kalbu bila dgr lagu nih..
pagi tadi boleh ar plak sorang member aku sedih tahap gaban sampai bengkak mata.. sorang lagi relaks je.. aku plak ditengah2 sedih2 n senyum2 coz homesick.. :D
semuanya gara2 pasal lagu nih time nak exam.. time nak exam baru nak insaf.. ade ke patut? wallahualam... :D

pertama sekali..
ape yg aku boleh paparkan kata2 kwn aku itu hipokrit nangis mase nih coz ye ar..
mungkin ada benarnya coz lepastu mane budak2 yg degil bukan insaf pun.. tapi pada aku mereka yg lalai & leka pasti akan rasa sebak xterhingga seperti vedio di atas..

pendapat kawan aku plak..dia n org tuanya heran disaat lagu camnih diputarkan..ramai org nangis.. padanya mungkin xterasa sgt coz dia dan org tuanya dah biasa hidup susah dan berbakti..hari2 cium tangan org tua pergi & balik sekolah.. blajar sungguh2, berdoa n wat ape org tua soh..xde makna insaf time nih je @ sekejap2..
itu katanya pada aku.. aku pun membenarkan katanya.. :D


Labels:

posted by Amrixxx @ 5:09 PM, , links to this post

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com