Kilauan Mataku

Doa Selamat - Aku Nak Dapat Anak Buah Lelaki..

Pertama-tama sekali aku nak ucapkan syukur ke-hadrat Ilahi kerana rahmat dan limpah kurnia-Nya kenduri Doa Selamat untuk kelahiran anak sulong abang aku malam semalam berjalan dengan baik serta riuh rendah sangat2 kat rumah..budak2 berkejar2an dan makcik2 berborak sakan di dapur ..bunyi cam burung2 tengah berkicau2an je..huhu..

Dihadiri jua pak imam2 dan jemah2 masjid bagi mendapatkan berkat dan moga dipermudahkan akak ipar aku nak bersalin nanti..Dijangka dalam bulan Julai atau Ogos..hehe

Lebih 60 Para tetamu disajikan dengan ayam masak pedas,ikan patin masak tempoyak, sambal petai masak pedas, sayur2 dan ulam2 .. Semer makanan diatas adalah perancangan abang aku coz dia mmg suka makan pedas2.. lebih2 lagi sebab dia duk kat Kuala Pilah, N9 lagi pedas dari masakan pahang.. makanan tersebut membuat aku terliur seketika..ahaks....Bilamana aku dgr semer pedas2 aku hanya menjeling kat mak aku.. dan lantas mak aku terus bertanyakan soalan.. perut sakit & pedih lagi ke?huhu..Aku ckp ak ah dan dapat pesanan supaya jgn makan menda pedas2 wpun skit..huhu.. disebabkan aku nih anak bertuah aku rasa ar skit wat pemanis mulut dan bibir mlm tadi..huhu :D

Pagi nih.. amik ko perut aku pedih2 dan sakit2 je.. berguling2 subuh tadi atas katil..ahaks.. Aku balik pagi nih gak dan terus masuk kerja tgh ari.. manakala abang aku balik petang nih coz byk program sok lusa utk memberi ceramah dan taklimat pada student Uitm berkaitan Undung2 Buruh dan Badan2 korporat disana sebagai Pegawai dan penjawat awam.. Bulan nih dan bulan lepas selalu gak ar abang aku turun naik mahkamah sebagai defenden membabitkan pekerja dan majikan..

Walaupun sibuk demikian, aku mengharapkn abang aku dapat menjaga tutur kata dan senantiasa ar mendoakan keselamatn akak ipar dikampung.. Ye ar, abang aku nih boleh tahan gak garang orangnya men cakap lepas klu xsuka sesuatu menda tuh.. baru2 nih dalam ceramah kat uitm dia g hentam lecturer coz xtau buat resume dan mahasiswa yang wat lawak bodoh pasal kerja..abang aku hentam balik wat lawak bodoh jugak tapi serius..ahaks.. adeeii.. geli telinga aku dengar abg aku citer..ahaks..

Disebabkan aku dah biasa gaduh n berdebat ngan abg aku mase kecik2.. mudah je aku nak matikan hujah2 dia klu masuk bab2 politik nih.. coz aku tahu kelemahan dia dan dia tauh gak kelemahan aku..ahaks.dan klu marah dia xterkawal disebabkan orang lain punya angkara aku jugak sebagai penenang..huhu. klu bab2 lain aku ngan dia boleh kompromi lagi ar..erm...

Pepun.. manusia merancang sesuatu perkara..Allah jualah sebaik2 perancang dan yang mengetahui ape yg tersembunyi didalam hati dan akan kesudahannya..


Doa Nabi Zakaria. a.s.

Robbi laa tazar dan wantakhoirul waaa rithiin


1. Tuhanku, janganlah engkau tinggalkan daku seorang diri padahal engkau Tuhan yang paling baik dari segala orang yang mewarisi.. - Surah Al-Anbiya :21:89

Robbi hablee miladunlakaa zurritontoiyiban innaka samii uddoa

2. Tuhanku, berilah kepadaku dari sisi-mu keturunan (anak) yang baik, sesungguhnya engkau Tuhan yang sangat mendengar doa...- Surah Ai Imran 3:38


kredit- gambar hiasan semata2..

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:35 PM,

6 Comments:

At June 7, 2010 at 5:11 PM, Anonymous uJ said...

owhh cam tu... ko amrix kira 1st time ke ni dapat ank buah? panggil pak ngah? ayh ngah? ke apai?

biasalah ekk carik carik bulu ayam... bercantum kembali...

best best best

 
At June 7, 2010 at 5:21 PM, Blogger Amrixxx said...

aku nak soh dia panggil aku sifu.. coz abg aku cakap nanti dia nak soh aku ajar anak dia men futsal.. aku ckp boleh tapi sampai masa kena panggil aku sifu..huhu :D

pasal ape panggilan anak buah nak panggil aku nanti..
aku tengah pk lagi nih..ekeke :D

 
At June 7, 2010 at 5:53 PM, Blogger Anish said...

erk..!!!! mcm samer jer...akak anish dah msk spital arini ehehehe, n bila2 ms je nish akan dpt anak buah laaaaagiiii..besh giler..Alhamdulillah.

tahniah pokcik am? pakngah? paklang ? erk..ape2 jerlah erk :p

 
At June 7, 2010 at 6:14 PM, Blogger Amrixxx said...

erk.. ape yg samer nish?huhu
alhamdulillah..byk anak buah boleh hilang pening pale kan kan..ekeke..kembar lagi ker nish? hehe :D

kena pangil pak ngah encem arrrr nanti..huhu :P

 
At June 7, 2010 at 7:03 PM, Blogger Anish said...

uish..jgn di buat kembar lagi leh pengsan anish ahahahahaha...

ilang pening paler ke? bukan tambah ke ahahahaha

 
At June 8, 2010 at 8:45 AM, Blogger Amrixxx said...

yeps.. tambah lagi sakit..huhu
klu melalak n gaduh je memanjng..kompem magrain dibuatnya..ekeke

pepun.. semoga kak long nish selamt gak bersalin utk anak ke ??? sedozen kot..huhu :P

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com