Kilauan Mataku

Top 5 - Cerita siapa paling sedih?


Cerita keempat adalah kisah seorang budak sekolah yang suka petik bunga di belakang sekolah tatkala murid-murid lain sibuk makan di kantin. Setiap hari dia petik bunga tersebut, tak habis-habis bunga tu ya huhu. Saya ingat si Shahril tu makan bunga-bunga tu sebab tak ada duit. Tapi sebenarnya memetik bunga adalah terapi hati baginya. Aktiviti pelik itu disedari tukang cerita ini iaitu Amrix, seorang jejaka dari Pahang yang masih belum berpunya walaupun wajahnya ada iras-iras Farid Kamil. Memilih sangat ke kau Amrix hehe.

Lepas tu Amrix dan Shahril bersahabat baik sebab Amrix suka kongsi bekal nasi lemak dengan Shahril. Ada ala ala kisah saya dulu juga, yang mana saya mengambil tempat Shahril.

Terima kasih Amrix di atas cerita yang ringkas tapi menambat hati aku.


Pertama-tama sekali aku nak ucapkan jutaan terima kasih yg xterhingga ar pada En. Kayree kerana bijak menilai antara kisah2 sedih dari 20 peserta yg masuk… Menurut pandangan serong aku, kayree nih mmg berbakat besar ar dalam bidang menulis novel..Sebagai seorang penulis, sememangnya Imaginasi mengenai sesuatu keadaan itu perlulah tinggi dan minda sentiasa terbuka menerima idea2 baru utk wat olahan citer yg kreatif.. Cumanya, imaginasi dia hanya pada tahap sederhana, pitching lari skit, tarian masih kaku serta ada skit2 lupa lirik…ahahaha.. baiknye aku komen…huhu :D

Ekceli, aku nak wat ulasan2 skit je..hehe
Di kesempatan ini, aku nak ucapkan takziah ar pada peserta2 yg xberjaya menjadi top 5..aku xsangka gak citer yg aku wat dengan bersahaja boleh masuk top 5 kan..hehe..
Dari segi matlamat asal pertandigan, hadiah bukanlah buruan tetapi nak eratkan silaturahim dan mungkin memberi ilham pade kayree menulis novel yg sedih plak lepas nih kot..huhu.. Pasal sape juara.. Aku rase dah mmg kompem UJ yg menang walaupun citer dia xsedih coz byk pakai pengundi hantu serta pos..xaci betul..ekeke..

Tak kisah ar… yg penting aku puashati ar coz citer aku paling besh n berjaya menambat hati penganjur (kayree) kat pokok kerengga..ahaha..jangan jeles plak UJ n the geng erk..

Aku nak ulas skit lg..adeka patut ko ckp membe aku sampai nak mkn bunga disaat dia petik munga.. klu mandi bunga mungkin ar kot..ahaha :P
Pade pemenang2 tahniah…erm

Labels:

posted by Amrixxx @ 6:00 PM,

5 Comments:

At May 18, 2010 at 1:01 AM, Blogger uNcLeJoE said...

hmmm a'a la citer amrixx lagi sedih la ekk...tp kan nk buat camne kan...rakyat lg pandai memilih...so turunkan la sepanduk2 dan hantar balik lah pengundi hantu....hehehhe

by the way...tahniah untuk amrixxx nanti dtg kerteh...belanja rrrr

 
At May 18, 2010 at 8:03 AM, Blogger my.mastura said...

disebabkan katanyer leh undi 3 org, so, aku undi ko ngan UJ tu...hehehe...sbb citer korg mmg best...UJ citer mmg lawak...citer ko, agak sedih..mmg kena la ngan tajuk 'citer sedih ttg duit'...

so, good luck naaa

 
At May 19, 2010 at 8:35 AM, Blogger Amrixxx said...

to uj - huhu..rasuah2..xaci..ahaks..

to mas- maceh mas.. undi ko begitu beharga..hehe :D

 
At May 19, 2010 at 4:19 PM, Blogger bofoyengfeng said...

main bomoh boleh la woiii...ahahahak...

 
At May 19, 2010 at 5:12 PM, Blogger Amrixxx said...

astagfirullah a'azim..
ko ar bomoh tuh..mane ade org lain..ekeke :D

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com