Kilauan Mataku

Kekasih Halal



Aku telah lelah
Memilih memilah mencari wanita
Siapakah dirinya
Yang kan menjadi kekasih halalku

Tiba-tiba aku terpana
Ada kejutan tak terduga

Dia gadis berkerudung merah
Hatiku tergoda tergugah
Tak cuma parasnya yang indah
Dia baik dia soleha

Dia gadis berkerudung merah
Bawalah diriku padanya
Takkan habis ku berdoa
Jadi kekasih halalnya

Jadikan diriku halal
Memeluk halal menciummu
Lekaslah jangan tunda
Untuk menjadi kekasih halalku

Itu itu dia gadis berkerudung merah
Hatiku tergoda tergugah
Tak cuma parasnya yang indah
Dia baik dia soleha

~”Bergomolan dengan babi(khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram.”(Riwayat Ibnu Majah)

~”Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.”(Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:38 PM,

7 Comments:

At May 6, 2010 at 4:52 PM, Blogger my.mastura said...

weh..gambo yg cium2 dahi tu, gambo ko ngan isteri ko ker?

 
At May 6, 2010 at 4:55 PM, Blogger Amrixxx said...

ahakss..ahaks...
gambo kat tenet ar mas...
klu gambar betul..
aku cium mak & adik aku je ar...huhu

 
At May 7, 2010 at 12:28 AM, Blogger uNcLeJoE said...

yang paling best entry entry dalam blog ni sentiasa ada ayat-ayat cinta suci dari quran dan sunnah...itu kelainan dan kelebihan...dan it doesn't waste my time at all since there are ilmu...syabassss bro..

dr komen di atas mcm bro lom kawin lagi...so bile sampai hari besar aok...jangan lupa koi...hehehe

 
At May 7, 2010 at 3:26 AM, Anonymous Eddie said...

tetiber banyok pulok entry lagu wali band. serentok pulok tu ngan blog anis. huhuhuhu. kongsi kaset ker? ahaks!

 
At May 7, 2010 at 11:31 AM, Blogger Amrixxx said...

to UJ - hehe.. ekceli al-quran dan sunnah tu aku jadikan sebagai panduan agar tak terbabas jauh.. ye ar klu kita berada di landasan semestinya kita kena faham & menitikberatkn batasan kan..erm..
pepun.. mungkin blog aku nih boleh jadi sumber inspirasi ko wat novel pd masa akan dtg..huhu.. kompem lagi hebat dari novel kayree..huhu :D

InsyaAllah klu sampai masa koi ajak aok semer..hehe

to bos- huhu..kaset lain2..player je same bro..ahaks.. :P

 
At May 7, 2010 at 3:42 PM, Blogger bofoyengfeng said...

nak tawin dah ke? sedang molek le tu...tak karuan kawe tengok demo nih...heheh..

 
At May 9, 2010 at 8:41 AM, Blogger Amrixxx said...

aku yg biasa2 & steady camnih pun ko ngk aku xkaruan ke kemat.. huhu
mane ade ar..lain ar klu aku bercinta sana sini..
kompem wajib kawin..erm..

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com