Kilauan Mataku

Kilauan FC di Kejohanan Futsal I-Metro

Pada 9 April yg lalu, aku telah menghantar & sponsor team futsal utk ngk anak2 buah aku men…. Klu nak ikutkan plan asal aku akan bermain ngan membe2 aku yakni Che ku, Nusi, hakimi & arman sebagai pemain senior & nak gabungkan ngan anak buah@didik aku.. tapi malangnya ramai membe aku yg xdpt men disebabkn kerja & urusan peribadi… Kebetulan plak anak2 buah aku telefon & pujuk …cakp nak men IMetro kat kuantan…aku bersemngt kembali wpun pening gak nak cari penganti..

Yang menyedihkan, aku xboleh men tonemen kali nih disebabkn kecederaan peha aku yg dah 2 bulan masuk bulan nih xsembuh2.. mau xsembuh, asal nak sembuh skit men futsal lagi..huhu.. wlpun aku xboleh nak shooting.. tapi aku still boleh mengelecek & mengawal bola dgn baik.. tapi xmenjadi halgn & aku kisah sgt asalkn anak2 buah aku boleh men ngan baik.. aku yakin & aku memberi kepercayaan..

Sebelum tonemen nih aku memberitahu anak2 buah aku aku xleh men utk semer game.. aku reserve xpe ar asalkn korang dapat penglmn bermain pade kejohann terbesar nih..

Disebabkn kesungguhan diorang nak men ar aku sponsor & setlekan segala urusan diorang yg semernya kekok dlm pengurusan penyertaan.. Nama team futsal aku kali nih aku letak sebagai Kilauan FC.. cam kenal je..ahaks.. 3 ari sebelum tutup penyertaan yakni 2 april aku settlekan urusan nih..lambat skit coz pasal pemain gentian aku xdpt cari..last2 aku amik je dak2 yg xkenal nak men..huhu..

Pade kejohanan nih aku menampilkn 2 org anak buah/didik aku pemain negeri..
Shafiq(pemain sukma pahang) & Shukri (Pemain futsal N.9) yg selalu bermain tetiap mlm ngan aku kat kerteh..Disebabkan pade kejohanan kali nih.. Imetro membenarkan 2 org pemain negeri.. so aku aturkan diorang sebagai jentera sergn (shafiq) & pertahanan (shukri)… bagi membantu shukri aku amik amik anak didik aku kat kuantan yakni opel & epul bg membantu shafiq… dan joe sebagai keeper…

Aku & sorang member anak didik aku joe (anas) yg xaku kenali aku letakkn sebagai pemain gantian sekiranya ade kecederaan pemain.. aku hanya hantar 7 org dari 8 pemain yg diperlukan coz xde player bekelayakn aku jumpe melainkn membe2 aku yg xleh men..erm..

Name2 anak buah aku yg Men I Metro
1.Joe( 22 thn)
2.Shafiq (21 thn)
3.Epul (22 thn)
4.Syukeri (23 thn)
5.Anas (22 thn)
6.Opel (23thn)



Sebelum IMetro ini berlangsung aku minta anak buah aku adakan friendly ngan team2 futsal kat pahang coz aku nak tgk diorang men tahap mane.. Tak Kusangka, epul & anas mengecewakan aku coz pade khamis mlm jumaat..diorang langsung xde stamina..Aku terpaksa tegur epul mcm xpercya seorng askar xda stamina & byk rembatan jauh sasaran gol..adeeiii..

Anas plak seorng guru sukan yg mengajar bola kat sekolah menengah.. Passing xtepat & xde control ball langsung merisaukan aku serta memalukn guru sukan je..erm.. pade mlm tuh shafiq plak xdpt men coz baru abis latihan bolasepak utk sukan sukma nanti.. manakala opel xdapat men coz ade masalh peribadi..Aku tgk shukri bermain ngan baik tp xleh bermain epul & anas pade mlm tuh…

Keesokkan ari nya yakni hari jumaat (9/04/10), Aku terpaksa susun strategi semula.. opel & shukri sebagai pemain pertahann & aku ngan shafiq sebagai striker.. nak xnak aku kena men wpun sakit dari melihat kepincgn bahgian seragn… aku xnak men tapi terpaksa men..

Jumaat mlm aku gi ngurut kaki kanan aku..huhu.. siap kena tegur ngan pok tukang urut nih.. jgn men ganeh2 futsal.. klu boleh berhenti utk 2 & 3 bulan.. jgn minum air batu serta air bergas.. xelok utk org aktif sukan.. aku mengiyakan nasiht pok.. dlm ati aku.. pok ni xtau ker sok pagi ari sabtu aku nak men Imetro..huhu.. Aku janji abis tonemen nih aku rehat ar..hehe.. :P.. mase tonemen nanti aku terpaksa pakai bandage ar nak kurangkn sakit..

Pade pagi kejohan tuh..Peringkat kumpulan
Mase perlawanan adelah 5 minit separuh mase pertama & 5 minit separuh mase ke 2..
game 1 aku men menang 1-0..
game 2 aku reserve coz kaki aku terasa sakit sgt pas men game pertama & aku ganti ngan epul.. game 2 nih team aku menang 2-0.. aku rasa lega tgk epul mase tonemen nih main ngan baik & dapt wat gol ngan shafiq.. team aku (Kilauan FC) menjadi johan kumpulan..

Pusingan kedua (kalah mati) ..
aku xmen gak coz aku tgk epul dah bermain ngan baik..
team aku menang 2-0… tetiba second half ,shukri injured kat lutut akibat dirempuh & terpaksa dikeluarkan.. nak xnak terpaksa aku men bagi menghabiskan mase setelah leading 2-0..

Pusingan ketiga (kalah mati)
Aku berhadapn dgn team Ampang d’maya yg masuk metro hari nih..
(http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/AmpangD__8217_Mayaunggul/Article/index_html )
Bukan team dia yg juara ar.. Final - Alam megah vs Gelombang.. Alam megah menang sepakn penalti…mengong betul reporter sukan nih..huhu.. Ampang d’maya no.3!!

Perlawanan menentang Ampang d’maya nih sungguh dramatik & mendebarkan jurulatih ampang nih..
1st half aku xmen.. aku tgk epul gugup & xleh main ngan baik .. aku ketinggalan 1-0..2nd half aku tarik epul kuar & aku men wpun sakit.. bak kate pepatah.. alang2 sakit biar sampai pangkal peha..huhu..
minit ke 2 aku jaringkn gol pernyamaan.. minit ke 3 aku jaringkan gol lagi.. keduduakn 2 -1..
Minit ke-3 aku wat gerakan & mengelecek ala2 messi & ronaldo lepas pertahn lawan & keeper.. aku ingat nak rembat tapi baru nak angkat kaki dah terasa sakit.. aku terus pass kat shafiq yg xde org jaga serta pintu gol lawan dah terbuka luas setelah keeper keluar nak tangkap bola kat kaki aku..

Mase nih aku menjerit n marah sungguh kat shafiq.. keeper xde pun xgol & penat2 je aku mengelecek.. klu x, kedudkn dah jadi 3 -1.. bukan sekali, tapi 2 kali kesilpn same berulang.. yg sepatutnya team Ampang d’mya tewas 3 – 1 @ 4-1 ditgn team aku gara2 rembatn shafiq tersasar.. sepatutnya xperlu rembat pun dah boleh gol hanye kuis/tolak skit je dah gol .. betul2 ar memalukn team sukma pahang..adeii…
Nasib xmenyelebahi team aku.. bilamana minit2 akhir yakni minit ke -5.. diorang samekn kedudukn 2-2 & 3 saat sebelum tiup wisel diorang gol lagi… menjadikn 3-2.. xsempat nak kejar dah…

Kesilapn nih terjadi kat shukeri plak xfokus & xmarking lawan rapat2.. membiarkn pihak lawan melakukn rembatan tanpa halangn… adei.. dah ar keeper sekolah je aku amik.. huhu.. tapi joe main keeper ngan baik ar coz byk gak percubaan 1st half diselamtknnya…Setelah perlawann tamat aku just bg kata2 semangt je ar kat anak2 buah aku nih..

1. Jgn sombong wapun kita dah men taraf negeri. .tgk je ar shafiq.. byk kali depan gol xgol2… klu coach sukma tgk.. mesti malu muka dia..

2. kat shukeri plak.. Dia men ngan baik sebagai pemain negeri & xsombong.. Cuma dia hilang focus coz semata2 nak kejarkn ke Bukit Jalil tgk Final Piala FA antara Kedah & N.9..membe dia sponsor tiket bola…dah byk kali aku nasihatkn ketepikan dulu tgk bola & tumpukan perhatian.. nak tgk bola kat TV pun ade..erm.. wlpun dia mengganguk tp diraut wajah dia aku tau dia nak jugak pergi.. terang2 aku dgr dia kol membe mase team aku jadi johan kumpulan dia janji nak pergi bukit jalil gak.. aku geleng kepala je..erm.. sebab tu, pusign ke-2 dia injured & pusingn ke-3 hilang focus nak men..

Kesimpulannya..
Bilamana team Ampang D’maya cipta name di pantai timur semalm semuanya tunduk rasa kekesaln.. Kesilapan hilang fokus dan xmemberi komitmen pade pasukan adelah punca utama tewas kat ampang D’maya…

Sememangnye niat aku dari awal nak lihat diorang juara & aku begitu yakin sekali semasa menjadi johan kumpulan… menentang bekas2 pasukn negeri yg tewas mudah ditgn anak buah aku pade peringkt kumpulan… tapi sampai satu tahap diorang hilang matlamat asal..
Pepun nih.. aku anggap menda nih pengajaran & penglamn kat diorang.. Aku xsalahkn diorang coz mase I Metro nih ar aku baru gabungkn diorang & aku tgk memng ade keserasian.. Cuma aku perlu gantikan epul & anas coz dia xleh men tonemen.. rase gugup dan kurang stamina.. aku kena cari reserve yg betul2 konsisten sekiranya aku & syukeri injured..

Sekian.. Majulah sukan Futsal utk Negara..



*Suratan takdir terpaksa aku terima.. klu tak., Kilauan FC tajuk sukan utama I metro hari nih..erm... kebaykn kejohanan yg aku menang ade sponsor dari penaja samada individu @ team... Pertandingan adelah perjudian.. aku pernah berdebat tentang hal ini dulu ngan sorang forumer..pepun andai ini adelah benar maka aku xkisah sgt nape aku xleh menang wpun ade kekuatan.. Ya Allah, wpun niat hambamu ni baik, tapi klu care xkena.. maafkanlah dosa hambamu ini..Amin..

Labels:

posted by Amrixxx @ 3:28 PM,

8 Comments:

At April 13, 2010 at 11:43 AM, Blogger bofoyengfeng said...

cuba lagi bro. kalah menang adat le bro. kena masuk banyak pertandingan cari pengalaman. nanti dah terer, insya-Allah boleh champ.

 
At April 13, 2010 at 4:53 PM, Blogger Amrixxx said...

huhu..thanks kemat...
futsal klu men dlm team.. semer player kena kuat.. klu sorang wat silap mmg akan ade kesan..

pepun.. aku nak betulkan ralat...
mmg team Ampang D'maya Johan coz aku tgk Alam megah vs gelombang ari tu baru semi final..

 
At April 13, 2010 at 6:23 PM, Blogger ampang said...

salam,team ampang d'maya mana ada kalah separuh akhir laaa...ampang d'maya CHAMP laaa... lagi 1 bila lak ampang d'maya lawan korang kat 4nd round, 2nd kot....corak permainan itali memberi kelebihan pada ampang d'maya ADIOS....:)

 
At April 14, 2010 at 4:52 PM, Blogger Amrixxx said...

salam..
uiks.. aku dah betulkan ralat 2 kan..huhu
ko nih saper?
team aku men ngan ampang d'maya 3rd round ar.. ko xbace ker?
xkan ko xingat sipi2 lagi team korang nk kecundag..huhu

betul 2..yeps aku boleh bace corak permainan ampang..
tapi aku xsempat nak bagitau anak buah aku mengenai taktik2 negara luar coz mereka aku jumpe hanye mase tonemen je..
aku ingat nak guna taktik spain,brazil,iran & itali gak.. tapi aku confius skit corak diorang caner mase tonemen..erm.. klu ko tau bleh citer skit? klu xsilap aku spain guna sistem "Y"..

worait geng...salam..

 
At April 14, 2010 at 10:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Slm kepada Kilauan FC.. Sy sbgai player dr Ampg D'Maya mengucapkan tahniah atas cuba ngalahkn kami tp xbjaya hahaha.. Bia aku cite corak kami,kami adalah team yg telah menyertai i-metro selama 5thn dan xpenah gagal msk grand final au.. Cuma name je kami ubah dan xmenggunakan player negeri lgsg pn.. Corak kami simple je,main mati matian.. Tu je.. Atas sbb itu,kami sudah memegang takhta Second runner at Hto Subang(2007),3rd place grand final at Trengganu(2008),Champion at Perlis(2009) n this Zon Pntai timur..

Untuk pengetahuan ko,yg comment blog ko ats tu adalah manager team champion ni k.. Xkisah la round rape pn,yg penting AMPANG D'MAYA is the champions...

Adious..

 
At April 15, 2010 at 9:38 AM, Blogger Amrixxx said...

huhu..same2...
menang kalah ada pertandign kan..
dlm futsal kekdng mmg byk bergantung pade nasib baik..
pepun tahniah sekali lg atas kejayaan pasukan korang..
jgn riak sgt..saingan di grand final bukan ar semudah yg disangka..erm..

maaf.. mungkin betul ckp manager ko.. men ngan team aku pade 2nd round.. tp sebenarnye 3rd round coz ade 2 n 3 team pade 2nd round yg menang percuma termasuk team ko kot..huhu :D.. gara2 ade team yg tarik diri..kira bonus & boleh ar korang rehat jap..hehe..

wat pengetuan ko.. aku pun bukan player negeri.. anak2 buah aku 2 org tu pun baru tahun lepas & tahun nih dipilih coz stamina & ade control ball..pehtu plak aku baru gabungkn diorang mase tonemen nih.. baru kali nih ar diorang masuk imetro.. huhu..wpun diorang pemain negeri.. xde plak aku ngk mereka @ org lain hebat sgt.. klu hebat kompem m'sia menang ngan Thailang tul x? huhu..

aku & syukeri dari ganu.. manekala yg lain dr kuatan.. aku ingat nk tambah sorang lagi pemain mase tonemen, ganti aku yg injured... aku daftar 7 org..tp xbleh plak.. siot je penganjur.. xkesian langsung kat aku yg injured...huhu..

Dalam futsal..
xperlu star sgt pun xpe coz bukan men individu..
boleh dribble skit2 ok ar..

corak permainan korang..
wpun aku xkenal korang..analisis mase aku duk kat luar 1st half.. dlm skil individu korang xberapa sgt tp dlm gerakan satu pasukn nampk mmg menarik n berpenglmn.. ye ar.. org ade manager lain.. pehtu player lame men kembali..huhu..

lepas aku bace corak korang...
setiap sistem yg kita men ade kelebihn & kekurgn..
senang2 je aku gol n mudah gak..hehe..
pepun men ngan team korang mmg enjoy & kemengn korang atas team aku mmg kelebihn penglmn yg ade pade team korang yg masuk tonemen serata dunia..hehe

korang biasa training kat ne? mane ar tau ade mase bleh kite men friendly ke @ nak share taktik & skil ke kan..
aku letak name team aku pun hanya suka2 je sempena name blog aku..erm..
tapi kat mane erk korang tau blog aku nih?
femes jap blog aku nih..huhu :D

pepun..kim salam kat manager ko erk..hehe

 
At April 15, 2010 at 7:39 PM, Blogger ampang said...

w'salam kalau kata2 kiteorang kadang2 berlagak sikit tapi kiteorang k bro hehehe....blog kau aku jumpa dalm google laa... kiteorang ni kadang2 menang selalu gak kalah mmmbekkkk.... dtg la putrajaya bulan depan ada touenement 20k boleh la lepak bincang pasal sistem permainan tapi kau kene tanya nagan coach team laaaa....sistem itali adalah pantas,keras gila babi, grounder dan fitness 200%...ok c.u

 
At April 16, 2010 at 10:54 AM, Blogger Amrixxx said...

huhu..
xpe.. aku faham..standard ar gurou camtuh...mane2 team pun camtu gak..hehe..korang google cari blog aku coz korang pun cuak gak kan men ngan team aku..huhu..
lgpun syg aku xdtg ar ngk aku men tonemen.. xde pemangkin aku nak score byk2..huhu :P

ekceli, aku frust skit je ar mase men korang tuh.. klu anak buah aku boleh wat gol ke-3 mase keeper korang xde dpn gol, aku ingat nak wat style brazil.. nak men freestyler keliling padang nak abiskan mase..tp 2 ar nasib xbaik..huhu :D

pasal tonemen kat Putrajaya tuh..InsyaAllah klu ade mase aku dtg tgk kot coz aku kena rehatkn kaki 2 n 3 bulan.. ni pun xtau bila nak baik..huhu..geram je aku xleh nak shooting..ahaks..

pasal sistem lak..aku xkisah mane2 negara pun..tapi klu dapat share sistem futsal ngan lebih terperinci mmg baik n seronok kan dapat kongsi ilmu..

aku pun nak share gak ilmu aku ngan korang..
Dalam teori,research & kamus hidup aku ar..
yg membezakn skill individu aku ngan player2 lain adalah
teori aku sebgai pemain futsal @ bola kena ada 1H & 7S..
1H= Health,
7S = Skill,speed,strategi,stamina,shooting,sharp & safe..

Tanpe ade 1H xde maknenye n sia2 je player tuh ade 7s sepertimana yg terjadi kat aku baru2 nih.. ekceli dlm byk2 tonemen yg aku masuk.. jarang sekali aku ade kesihatan yg baik wpun aku ade 7s..huhu.. dugaann n cobaaan....hehe..

kesimpulannya..
kita guna ar sistem apepun.. tapi yg membuat kejayaan & kekuatan sebuah pasukn mesti amalkan 1H & 7s..erm..

Ok geng..
yg baik jadikn teldan..yg buruk jadikan sempadan..
klu aku ade salah, terlebih gurau, & terkasar bahase..
maafkan aku erk...

 

Post a Comment

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com