Kilauan Mataku

Al-Fatihah Buat Pak Tua..

Kelmarin (Ahad), lepas abis je meeting pukul 4.30ptg, aku dapat panggilan telefon dari abg aku menyatakan pak sedara aku @ pak tua sakit tenat & xsedarkan diri akibat sakit tua di hospital temerloh..Pukul 6.00 ptg dia kembali sedar dan aku minta abg dan ayah aku bacakan yassin utk arwah..aku plak bacakan dari jauh.. 6.30ptg arwah kembali xsedarkan diri & menghembuskan nafas terakhir pada usia 70thn..aku pulang ke kg lepas maghrib..arwah dikebumikan lepas isyak..
kali terakhir aku bersembang dgn arwah adalah hari raya haji baru2 ni dirumahnya.. erm..

Semoga arwah pak tua dicucuri rahmat dan dimuliakan disisi Allah swt..amin..



posted by Amrixxx @ 12:52 PM,

16 Comments:

At May 25, 2010 at 2:40 PM, Blogger Anish said...

takziah dak am..Al-FATIHAH. Semoga Roh arwah di tempatkan bersama mereka2 yang beriman.

 
At May 25, 2010 at 2:49 PM, Blogger Amrixxx said...

maceh nish...

 
At May 25, 2010 at 3:12 PM, Blogger uNcLeJoE said...

hmmm takziah... dariNya cinta datang kepadaNya jua cinta pergi.... Al-fatihah...

 
At May 25, 2010 at 3:22 PM, Blogger Amrixxx said...

maceh UJ..

kenangan silam..
aku n abg aku sedih bilamana teringat kenangn mase kecik2 bersama arwah dan keluarganya..erm..
mase kecik abg aku dijaga oleh arwah dan keluarganya sebgai anak angkat.. dlm usia aku 8 tahun, baru aku rapat ngan abg aku setelah mak ayah aku amik semula...erm

 
At May 25, 2010 at 3:46 PM, Blogger Anish said...

banyakkan bersabar dak am...DIA lebih menyayangi pak tua...sedih memang sedih tp pak tua pergi dengan baik. Berdoa adalah lebih baik dari meratapi kan? am gak ajar anis dl kan ms arwah papa pergi kan...

 
At May 25, 2010 at 4:08 PM, Blogger Amrixxx said...

erm.
betul kate nish tu..
tapi sedih am bukan meratapi nish..tapi merindui mase zaman am n abg muda2 dulu..
dari kecik am n abg selalu berselisih faham tentang pendapat,minat,sukan serta politik.. 2 pasal abg am arwah yg jaga..hehe :D

pepun..
am syukur coz pengebumian arwah berjalan dgn lancar mlm tuh gak..erm..

 
At May 25, 2010 at 5:38 PM, Blogger Anish said...

samer la tu am...seakan tak rela melapskan gakla tu..kan ke baik melepaskan permergian arwah dgn bacaan ayat2 suci laaaaaaaagi baik am...

apepun pak tua tetap ada dekat di hati am kan?

 
At May 26, 2010 at 8:48 AM, Blogger Amrixxx said...

camtu same gak ke nish..huhu..adekaa..
tahlil,berdoa & membaca ayat suci tuh satu kemestian..
yeps..arwah n keluarganya dekat dihati am..

 
At May 26, 2010 at 3:01 PM, Blogger bofoyengfeng said...

takziah amri. al-fatihah.

 
At May 26, 2010 at 3:33 PM, Blogger Amrixxx said...

mekaseh kemat.

 
At May 26, 2010 at 4:45 PM, Blogger Anish said...

ala lebih kurang gak ler tu am..apepun semoga rohnya di tempatkan bersama roh2 mereka yg beriman . AMIN.

dah ..lap airmata tu erk ehehehe

 
At May 26, 2010 at 5:00 PM, Blogger Amrixxx said...

amin..
xmboh ar..am nak nish lap kan bleh..huhu. :P

 
At May 26, 2010 at 5:01 PM, Blogger Anish said...

erk...lelaki aner leh manjer2 cenggitu ...

 
At May 26, 2010 at 5:21 PM, Blogger Amrixxx said...

huhu..
ekceli am xnangis pun.. caner nak lap..
sedih am nih, xde plak kuar air mata nish weyhhh...hehe

kita sebagai hamba Allah kena ingat selalu bahawa jauh lagi perjalanan manusia sesudah meningal nish..erm..
pepun, am pun berharap agar nish sentiasa ingat pesan arwah mama & papa serta mendoakannya selalu.. ye ar, setiap gerak geri anak2 akan membawa balsan baik @ buruk pada arwah.. erm..

 
At May 26, 2010 at 5:59 PM, Blogger Anish said...

yer betol tu setuju 500%

p/s ye ke tak nanges lalalalala

 
At May 27, 2010 at 8:35 AM, Blogger Amrixxx said...

erk.. xkan 500% je mane cukup!!huhu

yeps..
wat pe nak nangis nish klu kita dah tau kemana roh akan pergi kan..
klu nish xcayer gak.. tgk ar mata am.. berkilau2an x? hehe

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com