Kilauan Mataku

Terlajak Perahu Boleh diundur.. Terlajak kete??

Pada suatu malam yg kelam.. yakni 18/07/10 aku ngan membe bertolak dari shah alam ke Kerteh.. bertolak lewat kul 9mlm dan pukul 2.30 pagi aku sampai ke rumah.. Sepatutnya aku bertolak kul 4ptg tapi ada masalah teknikal dari membe aku terpaksa bertolak mlm.. Aku hanya ckp sepatah dua bahawa aku xleh drive mlm2... dia pun ckp okey n boleh drive sampai rumah..Secara zahir dan jujurnya, aku xleh drive kete mlm2 coz silau dan mungkin membahayakn diri.. tetapi mlm tuh, member aku dah penat serta mamai setelah Exit di Tol Jabor,Kuantan kul 1.30pagi..

Oleh itu, terpaksa ar aku drive sendiri kete aku.. membe aku xbagi dan nak rehat dulu..tapi aku ckp xpe ar coz kereta xbyk tgh mlm n aku boleh drive slow2.. slow2 pun lebih dalam 100km/jam gak masuk jalan kampung..ekeke.. :D

Alhamdulillah kul 2.30pg tiba dirumah..Setelah tibanya dirumah pagi itu dan aku nak parking kete kat tepi pokok..tiba2...****tak sanggup aku nak cakap****** ahaks..


___________________________

update 22/07/10

aku nak parking kete dalam rumah tapi dah penuh.. so, aku parking dekat pokok sawit nih..Tiba-tiba.. aku rase cam dekat sgt parking kat pokok sawit nih.. kang xpasal2 pelepah jatuh atas kete aku plak..oleh itu aku nak reverse skit sambil gosok mate menahan kepedihan dan kengantukan serta mamai.. dalam keadaan xfree gear..xpasal2 dan ntah camne aku tertekan pedal minyak lalu terhenjut skit kete aku,lantas bonet kete aku tercium itu pokok..ahaks.. :D..
Lepastu aku tgk kemek skit kete aku..menjahanam sungguh sawit itu..huhu..
ari sok aku anto kedai repair skit bonet kemek..ekeke..


Sekian..terima kasih..
Seram tak kawan2 citer aku? ahahaha :P




p/s- kejadian nih mcm citer filem Inception plak..ekeke :D

Labels:

posted by Amrixxx @ 3:57 PM,

17 Comments:

At July 21, 2010 at 4:34 PM, Blogger bofoyengfeng said...

apa sudah jadi? parking kat tepi pokok ke atas pokok ni? jangan bikin gua saspender..

 
At July 21, 2010 at 4:37 PM, Blogger Amrixxx said...

ahahaha..
kemat.. klu xsuspen aku xciter..ekeke :D

 
At July 21, 2010 at 5:23 PM, Blogger FARYN said...

cepat2! hahahaa

 
At July 21, 2010 at 5:31 PM, Blogger Amrixxx said...

erm..
ape yg cepat vin..hehe..
sok ar aku ckp..ari nih xsenang..ekeke

 
At July 22, 2010 at 12:25 AM, Anonymous UJ said...

ada penunggu ke kat pokok tuh..huhuhu...

 
At July 22, 2010 at 8:21 AM, Blogger Amrixxx said...

lebih kurang ar UJ..huhu :D

 
At July 22, 2010 at 11:07 AM, Anonymous Anonymous said...

owh aku tau dah ada yg menunggu kepulangan kau kan....
"hai bang, lambat balik!" disusuli dengan hilai tawa yg memanjang... hehehehe

 
At July 22, 2010 at 11:08 AM, Blogger Anish said...

dah tu, kete tu dah ade penunggu ke skrg dak am? :p:p

 
At July 22, 2010 at 2:35 PM, Blogger Amrixxx said...

to linda - klu camtu dia panggil aku linda.. aku nak jawab.. ye ar syg..jalan jem..ekeke :P
pehtu aku kena bace yassin 7 mubin ar.. :D

to nish - kete tuh mesti ada penunggu dan tuan dak nish.. klu x, dah lame kena rembat ngan pencuri.. kete nish mesti ramai penunggu kan..hehe :D

 
At July 22, 2010 at 5:53 PM, Blogger bofoyengfeng said...

ay yai yai...kesian pokok tu cedera. jahat lu.

 
At July 23, 2010 at 10:33 AM, Blogger Amrixxx said...

erk....
kete aku pun cedera gak kemat...uwaaa... :D

 
At July 23, 2010 at 4:12 PM, Anonymous Anonymous said...

jangan ko nak kata ko x nampak pokok besar tu!

 
At July 24, 2010 at 10:05 AM, Blogger Amrixxx said...

pasal aku nampak pokok besar nih ar aku rase nak tebang linda..

dah lame aku geram ngan sawit nih.. sebelum kejadian, aku dah lame rase nak bawak backhoe & excavator nak langgor..ehehe :D

 
At July 24, 2010 at 1:52 PM, Blogger uj said...

erkkkk kecian pokok tu jugak... ko tak gi repai pokok tu sekali ker... erkkk :-)

 
At July 24, 2010 at 2:42 PM, Blogger Amrixxx said...

hehe..
pokok tuh aku nak repair pakai chainsaw xpun backhoe.. ekeke :D

 
At July 28, 2010 at 10:49 AM, Blogger Anish said...

ehehehehe..kete nish dah bkn penunggu jer..penyebat pung ramai hahaha

 
At July 28, 2010 at 11:39 AM, Blogger Amrixxx said...

erm..
ok ar tuh..leh jadi kereta sewa..ekeke

 

Post a Comment

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com