Kilauan Mataku

Ziarah-Menziarahi Di Hari Raya

Bersalam-salaman & bermaafan di hari raya menjadi kewajiban bagi umat islam..
Hari Raya pertama aku menziarahi umah sedara2 & jirang2 tetangga yang dekat saje..
itu pun xabis lagi coz xlarat nak mam banyk2..huhu.. adeeiii...

Pada hari raya kedua ni sambung lagi menziarah dan perkara sama macam hari pertama xlarat mesti balik umah rehat & tunggu tetamu dtg umah....huhu..
ye ar.. pantang je kuar mesti ade tetamu nak datang.hrmmm.. penat jugak duk kampung nih..ngee.. :p

Sepatutnye petang tadi aku nak ziarah sedara sakit & bersihkan kubur tapi hujan pulak..hari raya pertama lak aku x pegi ziarah sedara sakit tu coz aku pun sakit pewut mam xhingat2..huhu..pehtu lak..aku ingat dia dah lupakan aku ye ar bukan selalu pun aku g umah dia cuma tiap raye je.. tp jangkaan aku silap...skit2 sebut nama aku terpaksa ar aku pegi sok coz may b ajal dia dah xlama & tunggu mase je coz sakit tua.. semoga pakcik kuatkan semangat & esok kite berjumpe yer...

Harap2 sok petang cuaca baik & kami sekeluarga & sedara mara boleh membersihkan kubor sok dengan lancar..ngee..
Al-fatihah aku sampaikan pade sedara2 yang dah menemui Illahi.. semoga roh kalian dicucuri rahmat di hari raya yang mulia ini & Bahgia hendak-Nya di Alam yang berlainan.. amin..

Labels:

posted by Amrixxx @ 12:49 AM,

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com