Kilauan Mataku

Murtabak Daging 3 Bro!!

Pada 29 hingga 30/08/2009 di bazar ramadhan baru2 nih.. aku telah menghabiskan mase petang dari kul 4-6ptg kat gerai jualan Sepupu & sedara yang jual Murtabak bertempat Di Pekan Sehari Temerloh... Aktiviti melepak aku kat bazar nih dah lame sejak dibangku sekolah g..Aku rase seronok tgk sedara aku nih wat murtabak walaupun dia nak ajor aku xmboh..ahaks.. dapat Free sokmo 2 cukup ar..ngeeh..

Pengalaman lebih selama 15 tahun sedara aku nih wat murtabak mmg xleh dinafikan ar coz dari tecik blajo ngan mak ayah dia & berguru di tempat2 lain... Rasa Murtabak dia mmg shedap sgt2 di daerah temerloh ar setakat nih..bukan aku nak memuji tapi itulah ar hakikatnye.. Rasanya mmg setanding ngan Murtabak Mekasar dari pekan yg berharga RM7-RM10 yg aku tiap2 minggu makan mase duk kat Kuantan dulu.. Sedara aku jual Murtabak Ayam & daging Rm 3..(harga standard).. Diorang bukak gerai pukul 3 petang & habis jualan dalam 5.30ptg ke 6.30 petang tgk hari & cuaca..Murtabak diorang cepat je abis & tiap hari wat dalam 500-700 biji sehari... klu aku datang kul 6 kompem xdapat..huhu.. kempunan japs..

Pade bulan pose ni je aku dapat mam coz ari biasa dia wat roti canai (pun sedap gak)kat kedai membe dia.. hrmm.. xkisah ar masakn diorang shedap lagipun sedara mara aku pun ramai gak bukak kedai makan nih & gerai2 nih..ngee.. babtu diorang masing2 badan cam badak je semua coz mam je tije..huhu :pHrmm..Aku je maintain skit badan coz bijak bersukan..ekeke :P

selama aku mam murtabak daging ngan ayam nih.. xde beza sgt cuma inti je ar.. ahaks..sesetegah tempat murtabak xshedap coz kuah kari & bawang dia ade masalh cam tawat,pahit ,manis sangat & kena ar ngan murtabak dia wat..hal camni pade aku terus mencacatkn rasa murtabak tu..hrmm.. contoh dia aku beli murtabak kat Kerteh ni ar..huhu.. dalam hati menyesal beli.. ahaks..


p/s- Gambor hiasan semata & dirompak dari pakcik google..ngee

Labels:

posted by Amrixxx @ 2:41 PM,

17 Comments:

At September 1, 2009 at 8:37 PM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

mar baru je pekena murtabak mekasar buke pose smlm..mber br balik dr kg, pekan.. hihi td pn buke mkn saki baki yg tgal...hahhaa besoorrrr wooo..

 
At September 1, 2009 at 9:06 PM, Blogger Anish said...

sedapnya dak am..nanti leh ar bwk nis jenjalan situ erkkkkkk

 
At September 1, 2009 at 10:38 PM, Blogger Amrixxx said...

Am to Mar - huhu.. klu mam murtabak yg dah sejuk rasanya xsedap ar w/pun murtabak mekasar .. ngee...

Am to Nish - InsyaAllah klu nis nak datang ar..ngee.. jgn cakap jalan.. kat kawsan ni elok gak berjogging coz tepi sungai.. huhu :P

 
At September 2, 2009 at 1:12 AM, Blogger Anish said...

jogging tamo..tp kalo am dukung nak je ahahahahahahaha

 
At September 2, 2009 at 5:56 AM, Blogger Amrixxx said...

ohohoho..worait.. am dukung nish sambil jogging pehtu tejun sungai.. pehtu lak sambung renang gaya bebas ke seberang.. wahaha:P

 
At September 2, 2009 at 10:20 AM, Blogger Anish said...

wahahahaha menarik tu :p

 
At September 2, 2009 at 10:43 AM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

ek eleeehh..walau pun sejuk namun, keenakannye masih terasa d lubuk tunas rasaku ini...wuhuuuu...yum yum...

 
At September 2, 2009 at 11:37 AM, Blogger Amrixxx said...

am to nish - ohoho.. mmg menarik coz mase kat sungai nish bleh jadi pelampung..hohoho..nenoeneno.. :P

am to mar - ye ar.. dah murtabak mekasar mmg sedap..ngee..cuma keenakannya xsama dgn yg panas!!panas!! huhu :P

 
At September 2, 2009 at 5:34 PM, Blogger Anish said...

cehhhh...am ar jadk pelampung :p

 
At September 2, 2009 at 5:34 PM, Blogger Anish said...

silap2..am jadik rakit erk ;p

 
At September 2, 2009 at 11:54 PM, Blogger Amrixxx said...

ohoho..xde..xde... nish nak ke xnak.. tp 2 ar hakikatnye..eekeke :p
pehtu bau bleh mam murtabak..hohoho :p

 
At September 4, 2009 at 6:36 AM, Blogger Anish said...

eyh2 suka suki je..aner blehhh

 
At September 4, 2009 at 10:33 AM, Blogger Amrixxx said...

ekeke..xleh erk..ngee.klu camtu kite naik rakit je ar..ohoho :p

 
At September 4, 2009 at 11:56 AM, Blogger Anish said...

rakit kang tenggelam :p

 
At September 4, 2009 at 5:18 PM, Blogger Amrixxx said...

ngee..
rakit am nih kuat tau.. susah nak tenggelam coz bawah dia ade palambung..hohoho :P

 
At September 4, 2009 at 5:35 PM, Blogger Anish said...

yelah tu..silap2 baru jejak kaki dah tenggelam hoho

 
At September 4, 2009 at 5:55 PM, Blogger Amrixxx said...

haishh.. belum cuba lum tau..ekeke
rakit nih 3 tahun ade waranty dari Am..hohofo :P

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com