Kilauan Mataku

Taklimat SPRM 2009



Pada 06/01/2009 yang lalu di Pejabat JKR LPT2 telah diadakan taklimat ringkas mengenai SPRM yang baru ditubuhkan mengantikan BPR...
Penceramah dari bekas hakim /Peguam Negeri Terangganu klu xsilap..
ntah sape name dia..lupa ar plak..ngee..(Mohd yassin B. Jusoh)..

Pengalaman yang aku xleh lupakan mase nie adalah
tetiba je dia soh aku bantu dia tekan slide..
dalam ramai2 org aku gak dia cari.. kenal pun x..ahaks..
aku dgn bangga nye pergi ar duk depan komputer & wat mcm biasa je...

selama 2 jam ceramah diberikan & penekanan dikhususkan supaya kitorang masing2 tidak melakukan kesilapan @ menerima suapan dari pihak luar @ kontraktor..
setelah je selesai & tamat taklimat diberikan...
kitorang semua bersurai g lunch & aku dengn slamber kuar ke toile nak basuh muka coz nantok...ahaks..



semasa sesi makan beramai2...
tetiba ramai je datuk2,datin2, bos2, pakcik2 & makcik2 tanye aku pasal
"intergriti SPRM kat aku".. aku senyum & wat xtau coz pehal tetiba tanye aku nih..

seminggu lepas taklimat nih.. membe2 aku bagitau ramai org sangka aku "Peguam" & pembantu kepada Penceramah ni tempoh hari.. ape lagi aku tersenyum malu je ar sepanjang jumpe orang2 yg menganggap aku sedemikian..ahahaha.. :P

update 13/08/09
p/s- 2 bulan lepas aku g taklimat aku plak kena present kat dak2 opis..ekeke
bos suroh..ngeeh.. kesimpulan utama nak elak rasuah adelah
"Jangan Banyak Budibicara".. ahaks..

Labels:

posted by Amrixxx @ 12:00 AM,

2 Comments:

At August 12, 2009 at 10:47 AM, Blogger DeZoUeL HeLmE said...

lorr..bute ke ape dia org tu smpai kate ko ni mcam pembantu penceramah tu..klu aku, aku pangil ko aku ckap mcam ni je "bang, tlg lap sikit meja ni..berabuk la"..wakakaka

 
At August 12, 2009 at 12:11 PM, Blogger amrixxx said...

sampai skg aura aku 2 ade lagi tau..ekeke
biasa ar org fofular...ahaha :P

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com