Kilauan Mataku

Selamat Pengantin Baru Abangku


Pertama-tama sekali aku ucapkan tahniah wat abangku yg dah selamat diijabkabulkan pada hari Jumaat malam Bersamaan 07/08/09 di rumah pengantin pompuan dgn sekali lafaz..ahaks.. dengan penuh yakin & siap bleh suka2 g..ngee
peristiwa kelakarnye abang aku xabis lafaz g semua saksi kata sah termasuk pakcik2 aku & yang lain2 menyibuk..wahaha :P

Kenduri umah pompaun 08/08/09 yakni semalam & kenduri umah aku pade 16/08/09 minggu depan.. PM aku ar klu ade sape2 nak datang ke..ohoho :P

Act, aku respek kat kak ipar aku coz seorang yg tabah & cekal dalam hidup..
dia & adik lakinya adelah anak yatim piatu coz kehilangan kedua orang tua sejak kecil & dijaga oleh neneknya yang tershayang..
ape yang pasti dia tua 2 @ 3 tahun dari abg aku..ahaks..
ye ar .. setiap org mesti mau kahwin ade org tua tp dia aku tgk steady je & xpk bebukan..ahaks..kekadang aku rase sedih pun ade..


Aku juga syukur ke hadrat Ilahi coz abg aku xde ape2 selepas eksiden sikit dilanggar kete seminggu sebelum akad nikah ni.. ye ar klu dah jodoh xkemana..ahaks..

Mula2 riso jugak coz xnak jadi cam anak buah aku @ membe adik aku. yg tinggal seminggu dua nak kawin arwah coz eksiden ketika pulang dari kerja ke rumah..dah ar anak tunggal.. yang menyedihkan mak & tunang dia menangis kat kubor selama bebrapa hari xnak balik selepas pengebumian walaupun ditegah org2 kampung..
suratan takdir tetap suratan... Subhanallah..

Gambo abg aku xsiap lagi.. nanti klu dah siap & ade mase aku attach... ahaks..

Labels:

posted by Amrixxx @ 2:54 PM,

10 Comments:

At August 9, 2009 at 6:05 PM, Blogger Anish said...

tahniah untuk abg am..n selamat pengantin baruu

 
At August 9, 2009 at 7:38 PM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

waah..beshnye dpt akak ipar...wiwiwiwi...congrate for ur bro n ur fam ;) chummy tgu nk mkn ns lemak owner blog ni plak..ngee~~

 
At August 9, 2009 at 8:24 PM, Blogger amrixxx said...

mekaseh nish & chummy..ehehe :P
korang bila nak dtg masuk meminang aku erk??wahahaha :D
ape kes nasi lemak?? itu utk org laki je bleh mam nasi lemak.. ohoho :d

 
At August 10, 2009 at 1:21 AM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

oopsss...alamak,silap daa..nasi lemak plak..ns minyaakkkkk...aiyark...silap2...ayoyoyoyo..huhu
err...nasi lemak? laki je mam? uish... *kebiruan*

 
At August 10, 2009 at 7:43 AM, Blogger amrixxx said...

ahaks.. mabuk pe ko mkn nasi lemak masak kenduri? ingat kedai makan kak kiah tepi simpang ke... ngeeh..
erk!! ko dak2 mane tau..ahaks..

 
At August 10, 2009 at 12:30 PM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

eh,bkn ke am nk amik kak kiah tu bt sponsor nnt tawen ke? bkn dia ke yg jd katering? xmengenang jasa ni..cian kak kiah..ish ish..

 
At August 10, 2009 at 12:41 PM, Blogger amrixxx said...

ekelee.. kak kiah 2 makcik aku ar..
mmg ar dia yg sponsor nanti..iskk..
xpasal2 kena tendgn maut dari john kang..wakaka

 
At August 10, 2009 at 1:03 PM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

hoho...nnt chummy bg balasan bom atom kt john kalu dia kasi tendangan maut..ngeee~~

am,asal shoutbox xle nk tgok kt opis chummy ni? ish..mmg kena ban la nih..tuka la weh, xremajaa la shoutbox kena kena block..hiii~~

 
At August 10, 2009 at 1:09 PM, Blogger amrixxx said...

wakaaka...itu taktik shoutbox aku halimunan coz xnak org wat dajal.. ngeeh..

 
At August 10, 2009 at 4:09 PM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

ceeehhh....halimunan konon..alasaaann... maklumlah..sifu dia xde nih...dia xreti la tu nk bt cane..muahahahaha

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com