Kilauan Mataku

Lawatan Tapak Projek di Langkawi

Pada 3-6 Jun 2009 yang lalu satu lawatan tapak projek ke Langkawi telah diadakan oleh bahagian QS JKR LPT2.. Aku dtelah dipelawa untuk menyertai rombongan cik kiah dengan kecik tapak tangan langkawi aku tadahkan..uhuuhu..

Perjalanan dari KT ke Jeti Kuala perlis memakan masa 10 jam..perghh.. berasap punggung & meloyakan aku duduk dalam bas 2 lame2..ahaks.. Setelah sampai kami tido kat hotel semalaman & keesokan paginya baru bertolak naik jeti ke langkawi..
lebih kurang 45 minit untuk sampai ke sana..
Setelah tiba disana kami terus pergi melawat tapak Projek JKR Langkawi& Projek Lada menaiki bas yg telah ditempah khas..perancangan melawat tapak adalah seperti asal & dengan jayanya dilaksanakan mengikut jadual..setelah hampir 2 jam berada ditapak, kami pun bergegas ke Hotel Baron untuk bermalam di pulau langkawi ini selama 2 hari..

Masa yang begitu singkat membuat aku & org lain teruja untuk tidak mahu pulang..uhuhu.. Melihat pada Peta pulau langkawi terdapat 99 pulau disini & tidak banyak tempat yg kami lawati kerana kesuntukkan masa..

Tempat2 bersejarah yg sempat kami lawati seperti Galeri Perdana yg banyak menceritakan pasal Dr Mahathir.. Makam Mahsuri, Beras terbakar, kilang minyak gamat & beberapa tempat utama disekitar langkawi... ngeeh..

Perasaan Pahlawan begitu membuak melihat kesan2 sejarah dimana langkawi pernah dijajah oleh siam..sebagai penutup tirai.. aku mmg xpuas berada disana & InsyaAllah klu ade umur yang panjang & murah rezeki akan ku jejaki kesana 99 kali lagi..ahaks..

Labels:

posted by Amrixxx @ 10:32 PM,

12 Comments:

At August 25, 2009 at 8:34 AM, Blogger Anish said...

hohohohho..santekkk nyer tempat2 bnih....jeles3

 
At August 25, 2009 at 9:09 AM, Blogger Amrixxx said...

muahahahaaa....
bukan je cantik tapi mengujakan & am rasa nak terbang je cam helang 2.. uhuhu..




p/s- trip ni teringat plak detik2 berbual bersama yg tershayang..ngee

 
At August 25, 2009 at 9:45 AM, Blogger Anish said...

hohohhoho..jeles2

p/s amboii..yang tershayang tu :p kim salam erk :p

 
At August 25, 2009 at 10:27 AM, Blogger Amrixxx said...

mmg am saje je bagi jeles..ekeke :P


p/s-wokeh.. wsalam...ahaha :P

 
At August 25, 2009 at 4:57 PM, Blogger Anish said...

huhu dak am jaat

 
At August 26, 2009 at 8:37 AM, Blogger Amrixxx said...

huhu... byk g gambo2 menarik..
tp cukup ar yg nih..ngee
nanti wajah "Mahsuri" terbayang2 plak.. ahaha :P:P

 
At August 26, 2009 at 11:14 AM, Blogger DeZoUeL HeLmE said...

ni kire dh blog sejarah ni...wakakaka

 
At August 26, 2009 at 11:18 AM, Blogger Amrixxx said...

wahaha... sejarah & geografi sekali.. ngee :D

 
At August 26, 2009 at 4:48 PM, Blogger Anish said...

wahahahaha blog sejarah dan cermah agama :p

 
At August 26, 2009 at 5:02 PM, Blogger Amrixxx said...

huhuhu.. sejarah ade kaitan ngan agama gak hape.. uhuhu :p

 
At August 29, 2009 at 3:36 PM, Anonymous Anonymous said...

apsal pi langkawi tak bagitau.... aku nak pesan rokok dunhill sekaton

-pablo-

 
At August 29, 2009 at 5:18 PM, Blogger Amrixxx said...

ahahaha..
aku xisap rokok babtu aku xnak bagitau ko..ekeke

klu aku bagitau nanti org suspek aku plak isap rokok..huhu :P

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com