Kilauan Mataku

Selamat Hari Raya 2009!!

Di Keheningan pagi yang manja di halaman kampungku ini..
dengan kabus2 ribut yg memecah kebuntuan pagi...
dengan embun subur naik ke permukaan bumi..

Aku dengan penuh Kesyukuran pade Ilahi berkesempatan mengucapkn
Selamat Hari Raya Aidilfitri & Salam Kemaafan aku pade setiap hembusan nafasku seandainya satu saat tika dulu kite semua pernah berselisih faham & bertahyul tanpa batasan..
Disinilah kilauan mataku menjadi saksi kelekaanku..aku mohon maaf sekali lg pade kalian semua dari mula nafasku terhembus & akhir nafasku menghembus...maafkan utk salah,silap & khilaf aku selama ini...yang keruh kite jernihkan..yang jernih kite pelihara..yang merah itu saga..Yang memberi rahmat itu Allah swt..
tanpa rahmat-Nya siapa ar kita..

Akhir Bicaraku,
Marilah kite sambut raya tahun ini dengan kegembiraan sebagai tanda syukur dapat menyempurnakan rukun islam bukan gembira nak men mercun erk..
& xlupa juga Aku ingin berkirim salam pade yg kejauhan.. & aku akan berkunjungan pade yg dekat..InsyaAllah..



Sekian,
Salam AmRi..
Dari Taman Babylon Temerloh..:p



Maaf ar kepada kenkawan coz tahun nih xde kad raya coz dah lame sangat rasanya meninggalkn zaman pak kadok nih..ekeke.. apepun care nih jugak terbaik pade aku..huhu :p

Labels:

posted by Amrixxx @ 8:23 AM,

7 Comments:

At September 18, 2009 at 10:18 AM, Blogger ~* chirpy_chummy *~ said...

salam lebaran dan maaf zahir batin..sowi kalu aku ade tersilap kate, terkasar bahasa, terselisih paham, berbeza pendapat watsoever.. bese la..kite manusia, rambut sama itam,hati len2..:) harap ko jgn amik ati yep..jgn plak rasa buhsan nk berjoyah nge mar..ngee ya ampun pak!

 
At September 18, 2009 at 10:20 AM, Anonymous Anonymous said...

ate selamat aghi ghayer yer kome..teman mohon ampun maaf zahir dan batin, ate dulu teman suker bebenor berdebate ngan kome dlm politik kat sp tu, ate kome pung satunyer idok ler mau mengalah langsung hohoho geram teman jadiknyer :p;p...oklah kome kalo ade salah silap teman mintak mahap ler yer...koi harap kome sentiaa ceria di hari raya bersama keluarga tersayang..huikkk!!! caner teman leh tersasau ckp orang pahang nih ahahahahaha..worait kome peace

 
At September 18, 2009 at 11:55 AM, Blogger Amrixxx said...

am to mar -huhu.. selamat ari raye & maaf zahir batin.. tol 2 mar rambut kite same hitam..ati len2.. berbeza pendapt 2 perkara biasa r kan.. klu x,xdenye ko hari2 kena ambush ngan john je kan..huhu.. :p.. aku berjoyah xberapa suka sgt mar.. tp klu berdebat mmg aku suka..ohoho.. xcaye tanye nish,rufus,acid & owen dulu..ngee..ko kire 2 bape orang lwn aku sorang..wahaha..mcm perang badar aku rase debate politik dulu..hoho

am to nish- selamat raya nish.. alamak ckp perak plak dia.. uwaaa...kelu lidah teman weyhh..ngee..kome memohon2 2 isi borang pe erk?Borang J ke? nanti ar teman tgk permohonan 2 sampai ke tak dlm peti surat..ekeke..

Di awal sejarah kite dulu..ibarat ribut taufan bertemu puting beliung.. ibarat lautan memandg langit..huuhu
masing2 berdebat menegakkn benang yg basah & dalil2 tahyul dari media prima..opssssss..sori tersasul plak..ngee..
berperang seolah2 demi bangsa,agama & negara kohnon kohnonnye..huhu.. rase cam kelakarnye plak bile teman teringat balik..wahaha..:P

sorang demi sorang barisan teman & kome syahid..
tinggal ar SP termakan sumpah mahsuri.. ibarat kegersangan selepas keputusan PRU itu..kome ingatkn negara tergadai dgn pertukaran kuasa.. rupanya kome silap..
SP yang tergadai..huhu..
pejuang2 kome telah larikan diri.. & tinggal ar teman keseoragn bersama menteri lain meraikan kemengn sulong itu..hoho..

Akhirnya,
ketawa teman xlame coz menteri lain pun syahid jugak.. & tinggal ar kite berdua bersindir-sindiran menghubus keris ibarat teman sbg Jebat Vs kome sbg Tun Teja ..muahaha :p
yang nyata,
Disaat ketandusan SP tu ar kite berpadu tenaga & bersekang mata menaikkn kembali SP Tersayang ke tahap skg..
Tanpa diduga dgn rahmat Ilahi kite tetiba berdamai walau xpenah bersua @ bermaafan pun..huhu.. malunye teman... wahaha :P

lebih kurang camtu ar sinopsis kite dulu erk kome..hehe.
ape pun marilah kite bersama2 bermaafan & lupakan sengkete lalu..Ketahuilah kome politik 2 sebahagian kecil pade agama.. & sepatutnye politik tempat kite berdamai bukan utk berperang seperti pemimpin tahyul skg..huhu..:P

pandai kome erk ckp koi koi koi nih..huhu.. awok termakn ikan patin ker?huhuhu :p..
InsyaAllah teman disini beraya bersama keluarga tershayang- syg & sahatbt handai..ekeke..

SELAMAT BERHARI RAYA TO NISH & MAR XLAME LAGI.. MOGA2 HARI RAYA KITE DIBERKATI SEPANJANG SYAWAL..

Dengan ucapan raye korang masak & wat pe erk? huhu.
xkan masak laksa je kot.. :p

 
At September 18, 2009 at 3:34 PM, Anonymous Anonymous said...

humangaiiiii pnjg bangat seyh :p

 
At September 18, 2009 at 5:15 PM, Blogger Amrixxx said...

wahaha...
ni name dia sinopsis..ekkekeke :p

 
At September 19, 2009 at 12:13 AM, Anonymous Anonymous said...

camtu erk :p

 
At September 19, 2009 at 12:41 AM, Blogger Amrixxx said...

camtu ar..ngee
abistu caner? ade tambah lagi ke? hohooho :p

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com