Kilauan Mataku

Korban Sebelum Menyambut Hari Raya Korban..

Berkorban apa saja…
Harta ataupun nyawa…
Itulah kasih mesra..
Sejati dan mulia…..

Pada 26//11/09 bersamaan hari khamis aku bekerja separuh hari …
Selepas mam aku terus pergi sebuah surau utk menunaikan solat zohor…
Dengan tanpaku diduga & disangka.. selepas aku amik wuduk….
beg laptop aku hilang yg aku tinggalkan sementara atas rak almari sambil tutup dgn jaket.. ermm..

Oh Geramnyer aku masa tuh....
siapakah manusia yg bertopengkan syaitan itu membuat khianat didalam surau!!!..
Dengan penuh kesabaran aku hanya mengukir senyuman utk melepaskn sedikit geram akibat kecuaian seketika aku..Astagfirullah a’azim…
Aku hanya bleh tawakal & berserah pade takdir..

Perkara yg lepas usah dikenang.. erm..
senang citer beli yg lain.. ahaks..

Labels:

posted by Amrixxx @ 4:12 PM,

9 Comments:

At December 1, 2009 at 2:22 PM, Blogger F A R Y N said...

wooo..beli laptop baru weih...ish ish ish ish

 
At December 2, 2009 at 8:43 AM, Blogger Amrixxx said...

ko punyer pasal ar ni vin.. ni mesti org upahan ko rembat laptop aku kan!! ciss!!.. berani sungguh..ahaks..

aku xtau ak beli laptop r PC nih.. sepjng 2 3 thn pakai laptop ni asik2 riso je sokmo..
ye ar aku selalu outstation,kursus & terlibat byk aktiviti luar.. tinggal kat opis riso gak,kat umah riso gak coz bos aku hilang laptop org pevah umah.. dalam kete pun same.. membe aku kena pecah cermin kete dia org rembat laptop..ahaks..

wat mase ni tgh pk lagi.. laptop mudah dibawa tp mudah hilang jugak..ngee.. :D

 
At December 2, 2009 at 9:33 AM, Blogger Anish said...

korban kobrna :p salah siapa salah siapa :P

 
At December 2, 2009 at 1:41 PM, Blogger my.mastura said...

ko bawak laptop masuk surau opis? naper x tinggalkan kt opis jer? letak dlm drawer, kunci..

x per la..benda yg lepas, jgn dikenang...

ko pakai aa blackberry...pda ke..mcm laptop gak caranyer...:D

 
At December 2, 2009 at 5:37 PM, Blogger Amrixxx said...

am to nish - huhu.. am terpaksa korban..salah nish ar xmboh jaga laptop am..hehe.. nape ar nish cuai sgt nih...ahaks... :P

am to mas- bese ar nak cepat balik kg..ahaks.. erm menarik gak cadagn ko 2 mas.. nanti aku pk semula..ngee.. maceh mas..

 
At December 2, 2009 at 8:47 PM, Blogger Anish said...

huhu lenkali bg nis jaga kompem selamat ehehehe

 
At December 3, 2009 at 8:23 AM, Blogger Amrixxx said...

ohoho...
2 ar pasal.. am ingat nak bg nish je..
tp kantoi ar plak nanti pic xxx am tgh mandi..ohoho :D

 
At December 3, 2009 at 11:58 AM, Blogger my.mastura said...

ada gambar xxx ker?
meh sini, aku sanggup jaga kan...

aaauuww!

 
At December 6, 2009 at 2:42 PM, Blogger Amrixxx said...

huhu...
mekaseh & wat susah2 je ar mas...ahaks..:P

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Image Hosting by imagefra.me

The Authors

Blog "Kilauan Mataku" ini merencanakan perjalanan sisa hidup aku yang menempuh ranjau kehidupan yang penuh lakonan.. Pada Kilauan Mataku tiada ape yang indah melainkan aku dapat menempuhi segala kesulitan dengan tersenyum manish.. Kilauan Mataku tersenyum indah dan manja seolah-olah ku ketahui akan akhir hayat ku.. Sakitku alami ku pendamkan dengan menjauhkan diri dari teman untuk ku luahkan kesabaran & ketabahan ku.. Mataku seolah menitiskan air mata andai ku lihat Kilauan Mataku bersama teman-teman leka bersuka ria.. Ingatlah wahai Mataku.. Sesungguhnya dunia ini lautan yang dalam, dan manusia telah banyak karam didalamnya, oleh itu jadikan lah kapal mu didunia ini berbakti kepada Allah, muatannya Iman dan layar nya Tawakkal, mudah- mudahan kamu selamat".

"Khairul Amri"

Kilauan Dimataku

Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Image Hosting by imagefra.me

Sajak Dimataku

Indah nian malam cemerlang
Bertaburan beribu bintang
Sayang rembulan bersendirian
Seperti tiada berteman
Sungguh ada beribu bintang
Hanya satu indah berseri
Walaupun berjuta sayang
Yang mana satu idaman hati

Cari bintang kejora
Berseri dan bercahaya
Tapi sayang dik sayang
Kejora di awang-awang
Kalau bulan yang kesepian
Jangan pungguk yang dirindukan
Jikalau mencari kawan
Bintang di awan sanggup temankan....


~Amrixxx~

Lets Shout

Aku Dimataku

Jika Dia Diam, Diamnya Sangat Menyenangkan.. Jika Dia Senyum, Senyumnya Sangat Membahgiakan... Jika,Jika & JIka... Semuanya Membuatkan Kita Selesa... Itulah Dia Insan Yang Punyai Akhlak Yang Terpuji..

click for more

Sedang Berkilauan Di Mataku

Links

Blog Mataku

Archives

Previous Posts

Recent Comment

IP Mataku

IP

Siaran Mataku

TV3TV9 dekat dihati NTV7GB | Grand Briliance

Berita HarianBaca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]HARAKAH daily

Sifoo GrafikDewan Bahasa & Pustaka MAXIS web MMSMAXIS web SMS

gengjurnal.netwebkl jiwang.netdigital dome Tokeikedai.netKhairilhusni | ..::K-rex20XX~~ Laman Informasi Anda ::..

Parti Pas Malaysia.: PARTI KeADILan Rakyat:.




Get this widget!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com